ضرورت افزایش حداقلی عوارض صدور پروانه/ موظف به کنترل قیمت مسکن هستیم

ضرورت افزایش حداقلی عوارض صدور پروانه/ موظف به کنترل قیمت مسکن هستیم

به گزارش شهریار ، مالک رحمتی در مراسم نکوداشت روز ملی شوراهای اسلامی افزود: باید افزایش قیمت مسکن، افزایش قیمت اجاره و... در بحث‌های شورا جاری باشد.

وی اظهار کرد: دغدغه شورای اسلامی شهر در کنترل قیمت مسکن و تولید مسکن اتفاق مهمی است ولی در کنار این موضوع باید مسکن در محوریت مباحث شورا باشد.

رحمتی همچنین با بیان اینکه دولت نیز پیگیر طرح جهش مسکن است یادآور شد: رویکرد اصلی حاکمیت، حل معضل مسکن از سوی دولت است ولی هر شهر و هر بخش باید متولی تامین مسکن باشد.

وی ادامه داد: اگر شورای شهر در حوزه مسکن ورود کند، می توانیم به عنوان استان پایلوت، در کاهش قیمت مسکن موفق عمل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود صنعت گردشگری را مردمی ترین صنعت کشور خواند افزود: اگر می خواهیم فعالیت های مردم با توسعه همراه باشد، باید گردشگری را با تمام ظرفیت های تاریخی و اقلیمی آن توسعه دهیم.

رحمتی اضافه کرد: در همین راستا در حال راه اندازی بوم گردی در شهرهای کوچک و روستاها هستیم که سرمایه چندانی نیز نمی خواهد.

وی گفت: در کنار گردشگری، توجه به ورزش عمومی، شور و نشاط اجتماعی و همگانی و ورزش قهرمانی باید در روستاها و شهرها مد نظر باشد.

رحمتی با طرح این سوال که آذربایجان شرقی، در بحث جوانی جمعیت نیازمند کار جهادی است و امروز به جز شورای شهر چه کسی می تواند این سیاست را اجرایی کند؟ عنوان کرد: اگر طرح جوانی جمعیت و حمایت از رشد آن در دستور کار شورا باشد و نسبت به آن حساسیت نشان دهند، بیش از پیش در این حوزه موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: پاسخگویی در مورد عملکرد شورا و شفافیت مالی نهادینه شود و مکانیزمی تهیه شود که آمار و عملکرد در اختیار مردم قرار گیرد.

باید هویت بخشی در شهرها و روستا ها مد نظر باشد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید المان‌ها و نشانه‌های هویت شهری و روستایی در مقیاس های شاخص مطرح شود.

وی همچنین تصریح کرد: در تمامی شهرها یک میدان و یا خیابان به نام امام رضا (ع) نامگذاری شود و تمامی نمادها و معماری آن منطبق بر این حوزه باشد.

رحمتی عنوان کرد: افکار عمومی عملکرد شورای اسلامی شهر را صرفا عمرانی می دانند، در کنار این مورد مهم، نباید از کارهای فرهنگی غافل شویم. دشمن با جنگ نرم به مصاف کشور آماده است.

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت اتحاد و انسجام مدیریتی تاکید کرد و افزود: روحیه تعاون و تعامل را بالا ببرید هماهنگی بین شهردار و شورا افزایش یابد و از دیگر سو هماهنگی بین شورا و فرمانداری نیز افزایش یابد.

مالک رحمتی عنوان کرد: شوراهای اسلامی با سلامت کامل ۱۰۰ درصدی کار می کنند ولی خواهشمندم منافع حزبی، گروهی و شخصی را در گروه منافع مردم ببینیم و از نگاه‌های سلیقه‌ای و تفرقه‌انداز پرهیز کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: شوراهای منتخب مردم، مظهر انتقال قدرت از قدرت متمرکز دولتی به قدرت مردمی است. این قدرت در قالب شوراها و تحت عنوان مدیریت مردمی به شوراها داده شده است.

رحمتی گفت: تمامی موفقیت ها در سایه همکاری مدیریت شهری، مدیریت اداری و دستگاه‌های اجرایی اتفاق افتاده و جا دارد در این حوزه آقای آل هاشم نیز به جهت هم افزایی قدردانی کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم این وحدت کاری و تعامل کاری در استان همچنان پابرجا باشد، و امیدوارم شاهد تداوم این تعامل و همکاری باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات