مشارکت قوی به شکل‌گیری مجلس قوی کمک خواهد کرد

مشارکت قوی به شکل‌گیری مجلس قوی کمک خواهد کرد

به گزارش شهریار به نقل از فارس، آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: این هفته ۲۱ اردیبهشت دور دوم انتخابات مجلس در سه حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و حوزه میانه و حوزه شبستر استان برگزار می‌شود، اولاً مردم باید بمانند دور اول نسبت به مشارکت باید حساسیت داشته باشند مشارکت قوی به شکل گیری مجلس قوی کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات مظهر باشکوه مردم سالاری دینی است، افزود: راهبرد مشارکت حداکثری در دور دوم نیز مهم است و همه اقشار و نخبگان و گروهها از جمله دانشگاه ها مدارس مساجد و جوامع صنعتی و کارگری باید در این راستا مردم را برای حضور در پای صندوق های رای گیری تشویق و ترغیب کنند.

امام جمعه تبریز گفت: از کاندیداهای راه یافته به دور دوم انتظار داریم اخلاق و تقوای انتخاباتی را رعایت کنند. تخریب و توسل به روش‌های غیراخلاقی زیبنده جامعه ما نیست. وی ادامه داد: یک توقع هم از دست اندرکاران انتخابات داریم که باید بمانند دور اول انتخابات را در نهایت اتقان و صحت برگزار کنند.

آل‌هاشم تصریح کرد: بحمد الله ما همیشه انتخابات سالمی داشته‌ایم و این جمعه ان شاالله شاهد برگزاری یک انتخابات سالم و رقابتی با حضور حداکثری مردم خواهیم بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.
طبق اعلام وزارت کشور و از بین نامزدها دو نفر در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۸ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی چهار کرسی باقی مانده بهارستان با هم رقابت می کنند.
همچنین در حوزه انتخابیه میانه که در مجلس دو کرسی دارد در مرحله اول یک نفر به مجلس راه یافت و دو کاندیدا در این حوزه انتخابیه برای یک کرسی دیگر رقابت می کنند. در حوزه انتخابیه شبستر نیز ۲ نفر نیز برای یک کرسی این حوزه انتخابیه با هم رقابت می کنند.
آذربایجان‌شرقی در مجلس ۱۹ کرسی دارد که تکلیف ۱۳ کرسی در مرحله اول مشخص شد که تکلیف ۶ کرسی دیگر در مرحله دوم مشخص می شود. انتخابات در مرحله دوم نیز در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.
آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسؤولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات