گزارش برگزاری نشست هم اندیشی سازندگان حقیقی و حقوقی با اعضای هیات مدیره سازمان#

جلسه نشست هم اندیشی سازندگان حقیقی و حقوقی با اعضای هیات مدیره سازمان با حضور تعدادی زیادی از سازندگان و تنی چند از اعضای هیات مدیره و مسئولین سازمان درمحل سالن آمفی تئاتر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۳ تبریز برگزار گردید.

درابتدای این نشست، مهندس یونس بقایی نایب رئیس اول سازمان ضمن فدردانی از حضور گسترده مجریان که با احساس مسئولیت و درجهت بررسی مشکلات این بخش در جلسه حضور یافته اند اظهارداشت: براساس قانون اعتقاد داریم که موضوع ساخت و ساز بحثی فنی و تخصصی است که باید توسط افراد ذیصلاح و سازندگان دارای پروانه از وزارت راه و شهرسازی انجام پذیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه نه تنها این مورد هنوز بصورت کامل عملی و اجرایی نشده ، حتی فرهنگ سازی لازم نیز در این مورد صورت نپذیرفته که علل و عوامل دخیل در این بخش قابل بحث و بررسی می باشد.

وی در ادامه لزوم استفاده از خدمات سازندگان درکلیه ساختمانها را قانونی دانسته وبیان کرد:  پی گیری الزام استفاده از  سازندگان صلاحیت دار ، از طریق مراجع ذیصلاح  جزو برنامه های هیات مدیره سازمان می باشد.

مهندس فرهاد عبدلی مسئول امورمجریان سازمان نیز در ادامه گزارشی شامل آمار و اطلاعات کاملی از وضعیت و مشکلات حال حاضر مجریان و پیشنهادات ارائه شده توسط کمیسیون مجریان که در هیات مدیره سازمان مصوب و اجرایی شده است، ارائه نمودند.

در ادامه مهندس بابایی عضو هیات مدیره، خزانه دار سازمان نیز ضمن سخنانی با توجه به مسئولیت سنگین مجریان، راهکارهای لازم را در خصوص واقعی شدن خدمات آنان و حذف مجریان صوری همچنین مشکلات عنوان شده ارائه نمود. وی در ادامه با توجه به رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی نسبت به حل مشکلات جامعه مهندسی اظهار امیدواری نموده وافزود : امیدواریم با حضور دو نفراز نمایندگان مجریان، مسائل و مشکلات مطرح شده در کمیسیون امور مجریان و هیات مدیره سازمان پیگیری گردد.

مهندس رونقی دیگر عضو هیات مدیره سازمان نیز ضمن اشاره به نتایج مثبت انتخاب اعضا کمیسیون توسط خود مجریان، از کنترل شرایط بیمه مجریان و حذف دوشغله ها در زمان اخذ هر پرونده در سازمان خبرداد. در پایان این نشست تعدادی از مجریان حقیقی و حقوقی به بیان مسائل و مشکلات و راهکارهای لازم پرداخته و خواستار توجه جدی مسئولین به وضعیت معیشتی مجریان شدند.


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی یک انجمن در شهر تبریز می باشد

      نظرات