تخلفات و کم کاری تاکسی ها را به سازمان تاکسیرانی گزارش دهید
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کرمان:
تخلفات و کم کاری تاکسی ها را به سازمان تاکسیرانی گزارش دهید
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کرمان گفت: مردم میتوانند تخلف تاکسیها از جمله سرعت غیر مجاز، رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین اخذ کرایه اضافه بر نرخ تعیین شده را جهت پیگیری به سازمان تاکسیرانی گزارش دهند.
محمد مهدی نژاد در گفتوگو با کرمان آنلاین با تاکید بر این که تاکسی ها موظف به نصب نرخنامهی مصوب هستند، افزود: تاکسی ها باید در دو شیفت صبح از ساعت شش تا ۱۴ بعد از ظهر و در شیفت عصر از ۱۴ بعد از ظهر تا ۲۲ شب سرویس دهی کنند.
وی ادامه داد: در صورت عدم فعالیت و کمبود تاکسی در مسیرهای درون شهری، در ساعات مذکور، تخلف محسوب شده و قابل پیگیری و برخورد است و شهروندان میتوانند در صورت نبود تاکسی در ایستگاهها و مسیرهای درون شهری، موارد را به سازمان تاکسیرانی گزارش دهند.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کرمان بر مشخص بودن نرخ سفرهای درون شهری تاکید و تصریح کرد: در صورت سرویس دهی از ساعت ۲۲ شب تا ۶ صبح ، ۵۰ درصد به مبلغ کرایه تاکسی افزوده می شود که این مبلغ مصوب شده است و تخلف محسوب نمی شود.
وی به صدور ۱۲ هزار و ۴۱۹ مورد پروانه تاکسیرانی از زمان تاسیس سازمان تاکسیرانی کرمان تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸ هزار و ۵۸۵ مورد پروانه، ویژه رانندگان آژانسهای تاکسی تلفنی و ۳۴۰۰ پروانه ویژه وانت بارها بوده است.
مهدی نژاد از صدور۴ هزار پروانه فعالیت، ویژه کامیون های درون شهری نیز خبر داد و افزود: ۳۱۴ مورد پروانه نمایندگی حمل و نقل مسافر و ۳۳ مورد پروانه نمایندگی حمل و نقل دانشآموزی و تعداد ۱۵۶۷ کارت تردد سرویس دانش آموزی توسط سازمان تاکسیرانی صادر شده است.
وی صدور ۲۸ مورد پروانه نمایندگی ویژه خدمات حمل و نقل مسافر به ادارات و سازمانها را نیز از جمله مجوزهای صادر شده توسط سازمان تاکسیرانی دانست.
وی ادامه داد: فعالیت در زمینه حمل و نقل مسافر و بار درون شهری در شهر باید با مجوز سازمان تاکسیرانی باشد ودر غیر این صورت تخلف محسوب میشود.
مهدی نژاد تصریح کرد: رانندگانی که به عنوان تاکسی خطی مجوز دریافت کردند موظف به سرویس دهی در مسیر مشخص شده هستند و سوار کردن مسافر تنها به صورت دربستی تخلف محسوب می شود و مردم می توانند اینگونه تخلفات را به سازمان تاکسیرانی همراه با شماره پلاک تاکسی گزارش دهند .
وی افزود: شهروندان می توانند پیشنهادات، انتقادات و یا شکایات خود را از طریق سامانه۱۳۷ و۱۳۳ و همچنین از طریق تماس با واحد رسیدگی به شکایات به شماره ۳۳۳۴۲۲۱۴ و۳۳۳۴۲۲۱۲ و یا سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۷۹۸مطرح نمایند.
وی تصریح کرد: برای پیگیری شکایت ها، شهروندان باید شماره پلاک خودرو یا کد چهاررقمی پشت شیشه تاکسی را به سازمان گزارش دهند تا به موارد ذکر شده رسیدگی شود.
مهدیه جعفری
https://www.kermancity.ir/index.php/fa/2016-01-16-04-50-56/9462-2019-02-28-07-40-10#sigProId5557f6f36e
نظرات