ممیّزی بازار برق شرکت توزیع برق استان سمنان انجام شد

ممیّزی بازار برق شرکت توزیع برق استان سمنان انجام شد

ممیّزی بازار برق شرکت توزیع برق استان سمنان انجام شد

اولین دوره ممیّزی در حوزه بازار برق، با حضور ممیّزان منتخب شرکت توانیر، در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان به اجرا در آمد .

سرپرست دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: اطمینان از تحقق و اجرای درست و ساماندهی شیوه های مختلف اجرای ضوابط ، شناسایی و رفع تمامی مصادیق عدم انطباق ها، بازنگری رویه های جاری و تدوین رویه های مورد نیاز و انتقال تجارب شرکت ها به یکدیگر ، به عنوان اهداف ممیّزی مطابق ضوابط ابلاغی صنعت برق می باشد .

مصطفی کرمی افزود: این برنامه به مدت دوروز و با حضور گروه دونفری از ممیّزان منتخب شرکت توانیر و در شش محور، ممیّزی به انجام رسیده است .

وی با اشاره به این که ساختار بازار برق شامل؛ چارت سازمانی مصوب، نیروی انسانی و تشکیل کمیته بازار برق مورد ممیّزی واقع شده اضافه کرد: محورقراردادها ، رویه ها و دستورالعمل ها با هشت زیرسوال بررسی شده است .

وی با اعلام این که داشتن نظام سنجش و پایش انرژی ورودی شرکت توزیع در محور سوم ممیّزی گردیده تصریح کرد: محور چهارم با رویکرد خرید انرژی از بازار عمده فروشی برق با ۱۱زیرسوال مورد بررسی قرار گرفته است .

وی خاطرنشان کرد: خرید انرژی از خارج بازار برق ، منجمله بورس انرژی ، قرار داد دو جانبه، نیروگاه های مقیاس کوچک و تجدید پذیر به عنوان محور پنجم ممیّزی گردیده است .

مصطفی کرمی یادآور شد: محور ششم با عنوان تولید پراکنده و تجدیدپذیر با مواردی از جمله؛ دستورالعمل مولّدهای مقیاس کوچک ، وجود کمیته مشارکت، اطلاع رسانی و آگاه سازی، تعیین ساخت گاه های تولید و مطالعات فنی و اتصال به شبکه ، توسط گروه ممیّزی با مشاهدات منطبق شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات