اهم برنامهها و تمهیدات حوزه حملونقل جادهای در طرح نوروزی ۱۳۹۸
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حملونقل جادهای فعالیتهای «حوزه حمل و نقل» در برنامهریزیهای انجام شده برای آمادگی سفرهای نوروزی سال ۱۳۹۸ را منتشر کرد.
بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، طرح جابهجایی مسافران نوروزی سال ۱۳۹۸ از روز شنبه مورخ ۹۷.۲۵.۱۲ آغاز و لغایت روز شنبه مورخ ۹۸.۱.۱۸ ادامه مییابد. البته زمان اجرای طرح پیش فروش بلیتهای نوروزی از روز یکشنبه مورخ ۹۷.۱۲.۱۲ بصورت هم زمان ( حضوری و غیرحضوری ) شروع شد.
در طرح نوروزی ۱۳۹۸ از ۱۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۱۵۰۰ دستگاه مینیبوس، ۲۶۳۰۰ دستگاه سواری کرایه استفاده میشود و بیش از ۱۱۸هزار راننده و کمک راننده برای خدمترسانی به مسافرین و ۱۶۸۰ شرکت حمل و نقل مسافری در قالب ۳۵شرکت سراسری سرشبکه و ۷۹۵شرکت مینیبوسرانی و سواری کرایه در سراسر کشور فعال هستند.
روشهای پیشفروش بلیتهای نوروزی
هموطنان از طریق دو روش پیش فروش اینترنتی بلیت از طریق سایت های اختصاصی شرکتهای حمل و نقل مسافر و پیش فروش حضوری بلیت در محل پایانه های عمومی مسافر و همچنین دفاتر مرکزی و دفاتر فروش بلیت سطح شهر شرکتهای مسافربری برای سرویسهای هر شرکت نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.
اهم برنامهها و تمهیدات حوزه حملونقل در طرح نوروزی ۱۳۹۸
سازمان راهداری و حملونقل جادهای اهم برنامهها و تمهیدات حوزه حملونقل در طرح نوروزی ۱۳۹۸ را به ترتیب زیر اعلام کرد:
۱. نظارت مستمر بر نحوه عملکرد شرکت های مسافری و نرخ بلیت های پیش فروش شده
۲. نظارت مضاعف بر آراستگی پایانهها و دفاتر شرکتها و تمیزی و بهداشت ناوگان مسافری و خدمه سفر و استفاده از مهمانداران مجاز
۳. تهیه ۱۰۰۰۰ برگ برچسب حاوی پیامهای حمل و نقلی و ایمنی جهت نصب بر بدنه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری
۴. پیگیری مسائل و مشکلات پایانه های مسافری به منظور ارایه خدمات مناسب به مسافرین
۵. هماهنگی با نیروی انتظامی جهت جمع آوری دلالان و جارچیان از محیط پایانههای مسافربری
۶. حضور مستمر و فعال دفاتر نمایندگی سازمان در پایانههای مسافری و رسیدگی به امور محوله
۷. نظارت بر عدم کسر وجوهات غیرقانونی از رانندگان
۸. نظارت بر صدور صورت وضعیت منطبق با مشخصات واقعی راننده و ناوگان
۹. اطلاعرسانی درخصوص رعایت منشور حقوق مسافر به شرکتهای حملونقل مسافر و اطلاعرسانی به مسافرین به منظور آشنایی با حقوق آنها در سفرهای بین شهری
۱۰. همکاری و مساعدت با کاروانهای راهیان نور و نظارت لازم به منظور بکارگیری ناوگان دارای استاندارد فنی و ایمنی لازم
۱۱. اجرای طرحهای مستمر کنترل و نظارت بر وضعیت ایمنی ناوگان و شرکتهای حملونقل (در محل پایانهها و پاسگاههای پلیس راه)
۱۲. تاکید بر نظارت مدیران فنی شرکتها و موسسات حملونقل در صدور تاییدیه سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام
۱۳. نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکتها
۱۴. نظارت بر مراکز معاینه فنی به صورت سیستمی و بازدیدهای میدانی و کنترل نحوه انجام و صدور گواهی معاینه فنی
۱۵. الزام نصب سامانه FMSبر روی کلیه اتوبوسهای اسکانیا فعال در بخش حملونقل عمومی جادهای قبل از شروع طرح نوروز (۴۲۰۰ دستگاه)
۱۶. آمادگی و آمادهسازی پایانههای مرزی از هر حیث به منظور استقبال از مسافران متردد از پایانههای مرزی و ارائه خدمات مطلوب
۱۷. هماهنگی با شرکتهای حملونقل بینالمللی به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و متقاضیان سفرهای بینالمللی.
۱۸. فعالیت مستمرکمیته ویژه نظارت بر امر بهرهبرداری سرویسهای بهداشتی نمازخانهها واقع در رستورانها، جایگاههای سوخت، واحدهای پذیرایی، اقامتی و مجتمعهای خدماتی رفاهی بینراهی با حضور کلیه نمایندگان دستگاههای ذیربط عضو وانجام بازدیدهای مستمر و متوالی درسطح استانها و شهرستانها قبل و حین اجرای طرح نوروزی
۱۹. نظارت مستمر بر نظافت کل مجموعه خصوصاً سرویسهای بهداشتی و نمازخانهها
۲۰. تاکید بر توقف ناوگان عمومی مسافر در مجتمع های خدماتی رفاهی جهت دریافت خدمات و پرهیز از توقف در مراکز خدماتی منفرد حاشیه راه (فاقد مجوز)
۲۱. ثبت و دریافت شکایات غیرحضوری مسافرین از عملکرد حمل و نقلی شرکت، راننده و کارکنان آن از طریق سایت و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ امکانپذیر میباشد. همچنین به صورت حضوری میتوانند به دفاتر نمایندگی سازمان در ترمینالها و پایانههای مسافری و ادارت کل راهداری و حمل و نقل جادهای استانها مراجعه نمایند.
سامانههای دریافت شکایتها
مردم میتوانند برای ارسال هر گونه شکایت انتقاد یا پیشنهاد به سامانههای شهراه، ۱۴۱و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای و نمایندگان مستقر در پایانهها مراجعه کنند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان
نظرات