تبلیغات در روابط عمومی (موشن گرافی)


۵- موشن گرافی :
به عنوان یک هنر – صنعت، متحرک سازی تصاویر و صداگذاری روی آنها را موشن گرافیک می گویند . به عبارت دیگر وکتورهای تصاویر انیمیشنی را با نرم افزارهای گرافیکی براساس سناریو خاص، متحرک سازی انجام می دهند و سپس صداگذاری توسط گوینده روی موشن گرافیک انجام می شود تا مفاهیم بصورت کامل منتقل شود .
وقتی بخواهید کلیپی بسازید مطمئنا به دوربین، نورپردازی، صدابرداری و بازیگر سپس تدوین ویدئو نیاز دارید . ولی در موشن گرافیک تقریباً فقط تدوین و صدا گذاری دارید و بقیه نقش ها را کامپیوتر ایفا می کند . بنابراین منطقی هست که هزینه آن پایین تر باشد . از طرفی موشن گرافیک بسیار جذابتر می باشد . از کاربردهای موشن گرافیک می توان ساخت تیزر تبلیغاتی، انیمیشن های دوبعدی، معرفی محصول یا خدمات، ایده های تبلیغاتی و برنامه های آموزشی و... را نام برد .
مزیت های موشن گرافیک:
- انتقال مفاهیم به بهترین نحو ممکن .
- مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد .
- وارد بازاریابی ویدئویی می شوید .
- هزینه بسیار کمتر از تیزرهای واقعی با فیلمبرداریست .
- در بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار به شما کمک می کند .
- کیفیت آموزش را بسیار بالا می برد .
انیمیشن بیشتر داستانی است و محتوای خود را از طریق داستان به مخاطب منتقل می کند اما موشن گرافیک بیشتر بر تصویر و عناصر بصری از جمله فرم، رنگ، بافت و حرکت تکیه می کند تا محتوای خود را ارائه می دهد .
موشن گرافیک غالبا تصویر محور است ولی انیمیشن بیشتر شخصیت محور است .
انیمیشن غالبه به لایه های زیرین داستانی، روانی، احساسی و فلسفی شخصیت ها و پرسوناژ ها می پردازد اما موشن گرافیک بیشتر به جنبه های سمبولیک، نشانه شناسی و تشریح رویدادها و فرایندها می پردازد. به همین دلیل کاربرد موشن گرافیک بیشتر در صنعت تبلیغات و بردینگ می باشد .
در این زمینه نیز روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی موشن گرافی را با موضوع آب مجازی تهیه و پخش نموده است.
لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقهای مرکزی
نظرات