احتمال افزایش سهم آلایندگی منابع متحرک از آلودگی هوای اراک با انجام تغ...
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: با توجه به اقدامات و تغییرات مثبت صورت گرفته در راستای کاهش آلایندگی در صنایع، احتمال افزایش سهم آلایندگی منابع متحرک و خودروها وجود دارد.مهدی زندیهوکیلی در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک تصریح کرد: در آخرین سهمبندی عناصر آلاینده سهم صنایع ۵۲ درصد و سهم منابع متحرک و خودروها ۴۸ درصد بوده است و در حال حاضر که بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک انجام میگیرد باید بازنگری طرح حمل و نقل و ترافیک نیز همزمان انجام شود، اما با تغییرات ایجاد شده در صنایع به نظر میرسد که شاید ۷۰ تا ۸۰ درصد آلودگیها ناشی از منابع متحرک و خودروها باشد.
زندیهوکیلی گفت: جایگزینی اتوبوسهای گازسوز به جای اتوبوسهای فرسوده، ایجاد فضای سبز به وسعت هزار هکتار، انتقال مشاغل مزاحم خودرویی و صنوف، ایجاد ۴ پارکینگ طبقاتی، ایجاد تقاطع غیر هم سطح در ورودی شهر و داخل شهر، اجرای پروژه ۵۸ متری از مصوبات هیات وزیران در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک ویژه شهرداری اراک بوده است که هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است.
در این جلسه مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با اشاره به طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اراک مصوبه سال ۱۳۸۶ گفت: طی ۲ سال اخیر بازنگری این طرح آغاز شده است، اما اگر به دنبال ایجاد تغییر در شهر هستیم به صرف حرف اتفاقی نخواهد افتاد.
حمیدرضا نوازنی تصریح کرد: دائما گفته میشود که ناوگان اتوبوسرانی شهر فرسوده است، با تکرار این موضوع که ناوگان نوسازی نمیشود، باید اقدام کرد، ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شد و ۱.۵ سال طول کشید تا تعدادی از آن وارد ناوگان شود و همین مشکل در مورد تاکسی ها نیز وجود دارد.
گفتنی است، براساس تصمیمی که در نهایت در این جلسه گرفته شد، پروژه احداث مترو و تراموا از امروز تا ۱۰ سال آینده از طرح جامع حمل و نقل اراک خارج خواهد شد .
:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک
نظرات