۸۵ درصد معابر مشهد آسفالت است
رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه نیازهای اولیه آسفالت معابر شهر پاسخ داده شده و اکنون وارد بحث کیفیت بخشی به آسفالت شدهایم، گفت: در حال حاضر شهرداری باید به سمت بهرهگیری از روشهای جدید و علمی حرکت کرده و ارتقای کیفیت آسفالت معابر شهر را مورد توجه قرار دهد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، محمد هادی مهدینیا صبح امروز در مراسم افتتاح راستگرد فدک و آغاز عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت معابر مشهد که با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، افزود: یکی از موضوعاتی که به دلیل نبود مدیریت یکپارچه شهری باعث نارضایتی شهروندان میشود، تخریب و شکافت آسفالت پس از انجام آسفالت معابر توسط دستگاههای خدماتی است.
وی با بیان اینکه برخی اوقات شاهدیم پس از اجرای آسفالت معبری آسفالت آن که قرار است ۱۰ تا ۱۲ سال مورد استفاده قرار گیرد، چند روز یا چند ماه بعد به منظور عملیات اجرایی سایر دستگاهها تخریب میشود، اظهار کرد: باید میان شهرداری و دستگاههای خدماتی از جمله شرکتهای آب، برق، گاز و تلفن و ... هماهنگی بیشتری ایجاد شود تا پس از انجام عملیات آسفالت، معابر توسط این مجموعهها شکافته و یا تخریب نشوند.
وی تصریح کرد: موضوع آسفالت و پوشش کف خیابانها و گذرگاهها که رابطه مستقیمی با بحث حمل و نقل و بهداشت شهری دارد، از گذشته به عنصری هویتی برای شهرداریها تبدیل شده و یکی از مطالبات اصلی شهروندان طی سالهای اخیر بوده است.
مهدینیا با اشاره به اینکه نفت خیز بودن ایران سبب شده تا از آسفالت به عنوان اصلیترین ماده و جنس برای پوشش معابر استفاده شود، گفت: حجم بهسازی و آسفالت معابر امروزه به عنوان یکی از شاخصههای اصلی شناخته میشود که شهرداریها را با آن مورد بررسی قرار میدهند.
رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد ادامه داد: یکی از مطالبات مردمی در گذشته آسفالت معابر خاکی بود که خوشبختانه با توجه به اینکه اکنون ۸۵ درصد از معابر شهر آسفالت هستند از این دوره عبور کردهایم و باید افزایش کیفیت آسفالت را مدنظر قرار دهیم.
گفتنی است امروز همزمان، عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد توسط ۸ اکیپ و در ۸ منطقه آغاز و راستگرد فدک نیز با هزینه ۲ میلیارد تومان به بهرهبرداری رسید.
مجید خبیری
نظرات