بهرهگیری شهرداری از روش های نوین در تولید آسفالت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدینیا در مراسم آغاز عملیات آسفالت و بهسازی ۳میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر سطح شهر که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که بار دیگر پیش از پایان فصل بهار شاهد آغاز عملیات ساخت یکی دیگر از پروژه های عمرانی شهر هستیم.
وی با افزود: پس از شکلگیری و فعالیت نهادی تحت عنوان بلدیه و پس از آن نیز با عنوان شهرداری، برطرف کردن مسائل و مشکلات کفپوش معابر بعهده این مجموعه گذاشته شد و این فرآیند سالها به طول انجامیده است.
مهدینیا با بیان اینکه نفتخیز بودن ایران سبب شده تا از آسفالت بعنوان اصلیترین ماده و جنس برای پوشش معابر استفاده شود، گفت: در سنوات گذشته موضوع آسفالت و پوشش کف خیابانها و گذرگاهها که رابطه مستقیمی با بحث حمل و نقل و بهداشت شهری دارد، به عنصری هویتی برای شهرداریها تبدیل شده چراکه یکی از مطالبات اصلی شهروندان طی سالهای اخیر بوده است.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: میزان و حجم آسفالت استفاده شده برای بهسازی معابر امروزه بعنوان یکی از شاخصه های اصلی شناخته میشودکه شهرداریها را با آن مورد بررسی قرار میدهند.
مهدینیا همچنین گفت: در شهر مشهد از یک دورهای که بیشتر مطالبات مردمی تبدیل معابر خاکی به آسفالت بوده گذشتهایم؛ از اعضای شورای شهر بخاطر افزایش بودجهای که در سال ۹۸ برای روکش اسفالت معابر پیشبینی شده قدردانی و تشکر میکنم.
وی با بیان اینکه نیازهای اولیه شهر برای آسفالت پاسخ داده شده و امروز وارد بحث کیفیت های آسفالت شدهایم، تصریح کرد: شهرداری در این خصوص باید به سمت بهرهگیری از روش های جدید و علمی حرکت کند تا بتوانیم شاهد ارتقاء کیفیت آسفالت های شهر باشیم.
مهدینیا در ادامه با اشاره به کارخانه آسفالت شهید مجیدی شهرداری مشهد، گفت: این کارخانه یکی از باسابقهترین و باکیفیتترین کارخانه های تولید آسفالت شرق کشور بوده و خوشبختانه با توجه به اعتبارات مصوب در بودجه امسال، ماشینآلات جدید و بهروزی به منظور افزایش کیفیت در این کارخانه بکار گرفته خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه روکش آسفالت، باید میان شهرداری و دستگاه های مختلف خدمترسان همچون آب، برق، گاز و تلفن و ... هماهنگی بیشتری شکل گیرد تا پس از انجام عملیات آسفالت، معابر توسط این مجموعهها شکافته و یا تخریب نشوند.
مهدینیا اظهارکرد: گاه شاهدیم آسفالتی که قرار بوده به مدت ۱۰ تا ۱۲ سال مورد استفاده قرار گیرد، به منظور عملیات اجرایی سایر دستگاهها تخریب و بعد مجدد آسفالت شده است.
نظرات