طول حفاری تونل غربی خط دوم قطار شهری به ۲۰۰ متر رسید
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: طول حفاری تونل غربی خط دوم قطار شهری اصفهان ۲۰۰ متر و طول حفاری تونل شرقی نیز در هفته جاری به ۵۰ متر رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر حفاری و ساخت پنج ایستگاه در حال انجام است و عملیات عمرانی این ایستگاهها با قدرت و به صورت دو شیفته در طول ۲۴ ساعت شبانهروز انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با اشاره به مشخصات خط دوم قطار شهری اصفهان تصریح کرد: خط دوم قطارشهری اصفهان به طول حدود ۲۴.۷ کیلومتر دارای ۲۳ ایستگاه خواهد بود که در مرحله نخست بهرهبرداری، حدفاصل ایستگاه دارک شهرک امام حسین(ع) تا ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ به طول ۱۶ کیلومتر بهرهبرداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه تی. بی. ام استفاده شده در خط یک قطار شهری، در خط دوم پس از مونتاژ و خرید تیغه برشی، مورد استفاده قرار گرفت، ادامه داد: بر اساس مطالعات و نظرات کارشناسان خط، حفاری مکانیزه تونل خط دوم قطار شهری اصفهان از شرق اصفهان به صورت تونل دو چشمه در مسیر ایستگاه دارک شهرک امامحسین(ع) تا میدان امام علی(ع) با دو دستگاه تی. بی. ام انجام میشود.
بنکدار هاشمی با اشاره به تجهیزاتی که در این حوزه مورد استفاده قرار گرفته، افزود: عملیات عمرانی تونل غربی پس از خرید دو دستگاه کاترهد(تیغه برشی) تی. بی. ام خط دوم قطار شهری اصفهان و نصب آن بر ماشین مکانیزه حفار، اسفند ۹۷ آغاز شده بود و حفاری تونل شرقی، همزمان با عید سعید فطر آغاز شد.
وی تصریح کرد: دستگاه مکانیزه حفار تونل، تاکنون بیش از ۲۰۰ متر از تونل غربی این خط را حفاری و سگمنتگذاری کرده و طول حفاری تونل شرقی نیز در هفته جاری به ۵۰ متر رسیده است.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان افزود: بر اساس برنامهریزی صورت گرفته، قرار است به زودی از سمت غرب شهر اصفهان به سمت میدان امام علی(ع)، حفاری تونل به صورت تک چشمه انجام گیرد که این حفاری از ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ تا میدان امام علی(ع) با یک تی. بی. ام تک چشمه به قطر ۹ متر انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با حفاری تونل، حفاری و ساخت ایستگاههای خط دوم قطار شهری در جبهههای مختلف انجام میشود و هماکنون فعالیت عمرانی پنج ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع))، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله خط دوم قطارشهری اصفهان در حال اجراست.
نظرات