دیدار نمایندگان بازار برق ایران با بازار برق روسیه

به گزارش روابط عمومی، دکتر "حبیب قراگزلو"، معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران به همراه برخی از مدیران مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با نهادها و شرکت های فعال در حوزه بازار برق روسیه، از جمله شورای بازار روسیه، شورای ضد انحصار فدرال، شرکت Rosseti و شرکت Inter RAO و بهره بردار سیستم قدرت روسیه سلسله نشست هایی را برگزار کردند.
در این سفر دکتر قراگزلو، توضیحاتی را برای شرکت ها و نهادهای فعال در روسیه، از وضعیت بلوغ بازار برق ایران، بهره برداری از سیستم قدرت و تجربیات کشور در این حوزه ارائه کرد. در مقابل نمایندگان روسیه نیز دستاوردهای خود را در این حوزه مطرح کردند. دو طرف توافق خود را مبنی بر گسترش همکاری ها در حوزه هایی مانند، بازار برق، امنیت اطلاعات، قانون گذاری و نهادهای تنظیم گر در حوزه برق، انرژی های تجدیدپذیر، بازار برق منطقه ای و مبادلات انرژی و برق در منطقه اعلام کردند. با توجه به مباحث مطرح شده، در آینده ای نزدیک شرکت ها و نهادهای موازی در ایران و روسیه، از طریق نمایندگان دو طرف زمینه های لازم برای تقویت ارتباطات در این حوزه را فراهم خواهند کرد.
شورای بازار روسیه، وظیفه مدیریت فنی و اقتصادی بازار برق را در این کشور بر عهده دارد. یکی از وظایف شورای ضدانحصار فدرال، عملکرد به عنوان نهاد تنظیم گر در بخش برق است. Rosseti  در کشور روسیه، مشابه شرکت مادرتخصصی توانیر در ایران بوده و شرکت Inter RAO نیز در حوزه صادرات انرژی الکتریکی فعالیت می کند.
کشور روسیه در حوزه بازار برق، از سابقه و تجربه مناسبی برخوردار است و این موضوع می تواند در کنار تجربیات ایران در این حوزه زمنیه هایی را برای همکاری فراهم نماید.

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت شبکه برق ایران

    منبع خبر

    شرکت مدیریت شبکه برق ایران

    شرکت مدیریت شبکه برق ایران

    شرکت مدیریت شبکه برق ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات