بهسازی و نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی اراک نیازمند نگاه و توجه ویژ...
با توجه به شرایط موجود، بودجه لازم جهت خرید اتوبوس های جدید را نداریم و پیگیر بهسازی و بازسازی اتوبوس ها هستیم .مرادی در خصوص وضعیت ناوگان اتوبوسرانی شهر اراک بیان داشت: با توجه به عدم حمایت دولت جهت خرید اتوبوس های جدید، در حال حاضر بخش زیادی از ناوگان اتوبوسرانی اراک به مانند بسیاری از شهرهای دیگر در شرایط مطلوبی قرار ندارد که این وضعیت برای شهروندان نارضایتی هایی را به دنبال داشته که لازم است جهت ارتقا خدمات دهی و همچنین کاهش آلایندگی هوا و ارتقا وضعیت اتوبوس ها اقدام به بهسازی بدنه و تجهیزات و سیستم فنی آنها نماییم و این مهم نیازمند اقدامات سریع و توجه همه مسوولین ذیربط است، لذا با توجه به وضعیت کنونی لازم است وزارت کشور و سایر دستگاه های مرتبط با سیستم حمل و نقل شهری کمک کنند تا این شرایط بهبود یابد چرا که بی توجهی به موضوع حمل و نقل عمومی، هزینه های زیادی را به شهرداری تحمیل کرده ،حال آنکه بر اساس مفاد برنامه های پنجم و ششم توسعه کشور، یک سوم از هزینه های سفر درون شهری در حمل و نقل عمومی برعهده شهرداری و یک سوم دیگر را باید دولت پرداخت کند و مسافر هم یک سوم سهم خود را پرداخت می کند.
وی تصریح کرد: با وجود فرسودگی بخش عمده ای از اتوبوسهای شهری اراک و باتوجه به اینکه این اتوبوسها برای خدمترسانی در سطح شهر باید آماده سرویس دهی مناسب باشند، در شرایط کنونی تنها راه حل بازسازی و بهسازی اتوبوسهای موجود است که در این راستا اخیرا بازدیدهایی از چند شرکت فعال در این زمینه داشتیم و به جد به دنبال آن هستیم که با بررسی بهترین شرایط کاری و بررسی رزومه و مباحث فنی و کیفی خدمات شرکتها و با یک جمع بندی و تایید نهایی و همچنین پس از دریافت مجوز و مصوبات لازم از شورای شهر جهت انجام و تحقق این مهم کار عملیات بهسازی اتوبوس ها را شروع کنیم.
ایشان همچنین ادامه داد :هزینه ها در بخش اتوبوسرانی بسیار سنگین است و عدم کمک مالی دولت، نگرانی های جدی را برای مدیریت شهری رقم زده و همچنین باعث نارضایتی شهروندان گردیده، با این حال در سال ۹۶ تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس را از طریق دریافت وام از پست بانک خریداری نمودیم و بخش عمده ای از این اتوبوس ها را با برگزاری چندین مرحله مزایده عمومی جایگزین اتوبوس های فرسوده با عمر بالای ده سال نمودیم که با اجرای این مهم توانستیم بخشی از مشکلات حوزه اتوبوسرانی را با جایگزینی این اتوبوس ها حل نماییم و در صورت تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اراک مابقی اتوبوس ها هم در مسیر های بی آر تی پیش بینی شده در طرح فعال خواهند شد که این امر می تواند در بهبود و ارتقا خدمات رسانی به شهروندان کمک شایانی داشته باشد.
مرادی در پایان اذعان داشت: بازسازی اتوبوس های فرسوده ناوگان و حفظ توان و ظرفیت فعلی( با توجه به شرایط ویژه اقتصادی حاکم بر کشور) در اولویت این سازمان بوده و امیدواریم بتوانیم با بهسازی اتوبوس ها کیفیت خدمات دهی ناوگان اتوبوسرانی را ارتقا دهیم.
:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک
نظرات