فراهم آمدن امکان خرید بلیت تک سفره با دستگاههای TVM
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: امکان خرید بلیت تک سفره دو بعدی (QR)با دستگاههای TVMدر ایستگاههای قطارشهری فراهم شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد،محمدجواد رجائیان گفت: با توجه به عدم استفاده برخی شهروندان و زائران از منکارت، در ابتدا امکان تهیه بلیت تکسفره فراهم شد؛ به نحوی که شهروندان برای خرید بلیت تکسفره از طریق چندین باجه و یا واحدهای تجاری مستقر در داخل فضاهای ایستگاههای قطارشهری به تعداد محدود، اقدام میکردند؛ اما با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، از این پس شهروندان میتوانند با استفاده از کارت بانکی خود، نسبت به خرید بلیت تکسفره QR از طریق دستگاههای TVM مستقر در کلیه ایستگاههای قطارشهری اقدام نمایند.
وی در خصوص معرفی ایستگاههایی درسطح شهر مشهد که امکان خرید بلیت دوبعدی QR را دارند، اظهار کرد: در حال حاضر این امکان در 25 ایستگاه قطارشهری شامل 19 ایستگاه خط یک (غدیر، پروین اعتصامی، 17 شهریور، بسیج، امام خمینی، شریعتی، قائم، طالقانی، فلسطین، آزادی، کوثر، سیدرضی، هفت تیر، اقبال لاهوری، نمایشگاه، کوهستان، وکیل آباد، بوستان ریحانه، فرودگاه) و 6 ایستگاه خط دو (طبرسی، فجر، نبوت، شهید مفتح، راه آهن، شهدا، سعدی) فراهم شده است.
رجائیان تصریح کرد: با وجود محدودیتهای سختافزاری، تا پایان مهرماه، دستگاههای مستقر در تمامی ایستگاههای قطارشهری بروزرسانی و آماده ارائه خدمات میشوند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در ادامه به امکان خرید بلیت تکسفره از طریق پیامرسان گپ اشاره کرد و گفت: شهروندان و زایران میتوانند از طریق پیام رسان گپ نیز بلیتهای تک سفره قطارشهری را خریداری کنند؛به نحوی که با استفاده از روباتی در این پیامرسان به آدرس MetroTickets@ امکان خرید بلیت تکسفره مهیا شده است.
رجائیان ادامه داد: در تمامی مراحل خرید، راهنمای خرید بلیت همراه کاربر بوده و فرد میتواند به هر تعداد بلیت تک سفره قطار شهری مشهد را به صورت کد QR خریداری و با نزدیک کردن صفحه نمایش موبایل به گیت قطارشهری، از بلیت استفاده کند.
وی در خصوص مزیت تهیه بلیتهای تکسفره قطارشهری گفت: با توجه به اینکه تا پیش از این بلیتهای QR تنها به صورت چاپی عرضه میشد، افزایش امکان تهیه بلیتهای تکسفره و ارائه این قابلیت جدید، علاوه بر کاهش هزینههای چاپ و جلوگیری از هدر رفت کاغذ، باعث افزایش سرعت دریافت خدمات و صرفهجویی در وقت شهروندان، کاهش صف انتظار در باجهها و یا دغدغه بسته بودن باجههای فروش بلیت خواهد شد.
شایان ذکر است طرح با همکاری فی مابین سازمان و شرکت بهره برداری قطارشهری اجرایی گردیده و راه اندازی و پشتیبانی دستگاه ها نیز توسط پیمانکار شرکت بهره برداری قطارشهری راهبری می گردد.
همچنین با برنامه ریزی صورت گرفته، انعقاد قرارداد ارائه و پشتیبانی دستگاه های خودکار فروش بلیت تک سفره (با قابلیت افزوده شدن شارژ من کارت) نیز در دستورکار سازمان فاوای شهرداری قرار دارد.
اختر گنجیان
نظرات