بازدید استاندار فارس و فرماندار شیراز از تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، عنایت اله رحیمی، استاندار فارس و محمدرضا امیری، فرماندار شیراز به همراه هیئتی و با حضور مدیرعامل معاونین و جمعی از مدیران آبفا شیراز در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز در جریان آخرین اقدامات، عملیات احداث، مراحل پیشرفت ساخت و نیز آخرین مسائل و موانع قرار گرفتند.

استاندار فارس ضمن قدردانی از مجموعه آبفا شیراز و مدیرعامل به خاطر زحمات برای احداث این پروژه مهم زیست‌محیطی در شیراز اظهار داشت: در شرایط اقتصادی که گریبان گیر کشور شده؛ اجرا و اتمام پروژه عمرانی و زیربنایی تصفیه‌خانه فاضلاب کار بزرگی است که جای تقدیر دارد و بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند اثرات بسیار مثبت زیست‌محیطی در پی داشته باشد که موجب افزایش ضریب زندگی سالم و بهداشتی برای مردم باشد.

عنایت اله رحیمی برای تأمین اعتبار با توجه به مذاکرات قول مساعد داد و افزود: این پروژه دارای اولویت بسیار زیادی برای کشور است و با توجه به برنامه دولت، پروژه‌های بالای 70 درصد در اولویت بهره‌برداری هستند و این پروژه با توجه به پیشرفت بیش از 96 درصد قطعاً جزء پروژه‌های قابل‌افتتاح و بهره‌برداری در سال جاری است.

در این بازدید رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آبفا شیراز خاطرنشان کرد: پروژه‌های زیادی در خصوص فاضلاب و شبکه فاضلاب کارشده است که مهم‌ترین آن‌ها تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 است که فاز اول این پروژه تا نیمه اول آذر به بهره‌برداری خواهد رسید.

ا.بخش نظر پور اظهار داشت: در ساخت این تصفیه‌خانه از فنّاوری‌های روز دنیا استفاده‌شده است و جزء 3 تصفیه‌خانه مهم و پیشرفته کشور محسوب می‌شود اما با توجه به اینکه در پارامترهای خروجی و پساب این تصفیه‌خانه تغییراتی داده‌شده می‌توان گفت بهترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور است که پساب آن می‌تواند به مصارف کشاورزی، صنعتی و گلخانه‌ای برسد.

این مقام مسئول با قدردانی از استاندار فارس و فرماندار شیراز برای کمک و تسهیل در مشارکت مردمی تصریح کرد: نیمه اول آذرماه بخش آب و یک ماه بعدازآن بخش لجن به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آبفا شیراز افزود: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه در کنار تصفیه‌خانه شماره 1 جمعیت بالغ‌بر یک‌میلیون نفر تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می‌گیرند.

وی گفت: ظرفیت این تصفیه‌خانه 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز است همچنین سالانه حدود 40 هزار انشعاب فاضلاب به ظرفیت شبکه افزوده و به مردم واگذار می‌شود.

وی افزود: بعد از افتتاح فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 دو مدول دیگر از طریق فاینانس به مناقصه می‌گذاریم و انشا... تا تکمیل تمامی فازهای آن و در جهت خدمت‌رسانی به مردم شیراز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات