شورای شهر جاده صافکن کمپانیهای خودروسازی نیست
سخنگوی شورای شهر یزد با بیان این که رویکرد شورای پنجم پیادهمحوری و ترویج حمل و نقل پاک است، تاکید کرد:شورای پنجم شهر یزد جاده صافکن کمپانیهای خودروسازی نیست.
به گزارش ایسنا، «حمیدرضا قمی» یکشنبه 21 مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان این که بخشی از عملکرد شورای پنجم شهر یزد صرف اصلاح مشکلات طرحهای عمرانی شهری اجرا شده در دورههای گذشته شده است، تصریح کرد: اصلاح ترافیکی تقاطع مهدیه که سالها به مشکل حلنشدنی برای شهروندان یزدی تبدیل شده بود و برآورد پیمانکار برای اصلاح آن 18 میلیارد تومان اعلام شده بود را با کمتر از دو میلیارد تومان اصلاح کردیم.
وی همچنین به اصلاح ترافیکی میدان سید حسن نصرالله با نصب چراغ راهنمایی و تبدیل آن به تقاطع در این دوره شورای اسلامی شهر اشاره کرد و افزود: تقاطع شهدای محراب نیز یکی دیگر از طرحهای مربوط به دورههای پیشین شورای شهر است که مدتهاست با مشکل ترافیکی مواجه است لذا در قالب طرحی اصلاح آن در دستور کار قرار گرفته و براساس روزشمار امیدواریم تا بهمنماه امسال آماده بهرهبرداری شود.
قمی در مورد انتقاد برخی افراد به عملکرد شورای پنجم به ویژه در مورد اجرای طرحهای عمرانی شهری تاکید کرد: شورای شهر جاده صافکن کمپانیهای خودروسازی که تولیداتشان را در هیچ کجای جهان نمیخرند و تنها به مردم خودمان میفروشند و سود آن به جیب عدهای سرمایهگذار میرود، نیست بلکه رویکرد اعضای این دورهی شورای یزد، انسانمحوری، پیادهمحوری و ترویج حمل و نقل پاک است.
وی ادامه داد: شورای شهر یزد تلاش خواهد کرد به جای صرف بودجههای کلان برای ساخت خیابانها و تقاطعهای جدید با انجام اقدامات اصلاحی، حمل و نقل عمومی و حمل و نقل پاک را در سطح شهر ترویج دهد ولی در عین حال نیز از ایجاد رینگهای شهری برای تسهیل دسترسی و تردد شهروندان نیز غفلت نخواهد کرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد از ایجاد 22 ایستگاه هوشمند دوچرخه در بافت تاریخی یزد برای ترویج حمل و نقل پاک در آینده نزدیک و تلاش برای توسعه آن در دیگر نقاط شهر خبر داد.
وی حمل و نقل ترکیبی با اشتفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی یا استفاده از وسایل نقلیه پاک را راهکار رفع مشکلات ترافیکی شهر یزد خواند و از تلاش شهرداری و شورای شهر یزد در این راستا خبر داد.
وی همچنین تلاش شهرداری برای توسعه گردشگری در یزد اشاره کرد و گفت: برای رفتن به سوی شهر پاک باید تقویت و توسعه صنعت گردشگری یزد را دنبال کنیم.
قمی در مورد ایجاد پارکینگ جهت روانسازی ترافیک بلوار طالقانی که محل تجمع بسیار از مطبهای پزشکان شهر است نیز گفت: هرچند طرح ساخت پارکینگ در این معبر در دستور کار شهرداری است ولی ساخت پارکینگ جوابگوی تعداد بالای مراجعان به این مراکز درمانی نیست و در واقع مسکنی است که نمیتواند سرطان رو به گسترش مطبهای پزشکان در این منطقه از شهر را درمان کند.
وی راه حل مناسب برای رفع این مشکل شهر را انتقال بخشی از مطبهای پزشکان مستقر در این معبر شهری به دیگر زونهای درمانی شهر یا به شهرک سلامت ذکر کرد و گفت: محل تعیین شده برای شهرک سلامت واقع در مجموعه کوثر در مجاورت جاده یزد به تفت است که تاکنون نیز تعدادی سرمایهگذار در مورد ایجاد زیرساختهای ان اعلام امادگی کردهاند و موضوع در دستور کار کمیسیون عمرانی شورای شهر قرار دارد.
سخنگوی شورای شهر یزد از تصمیم این شورای برای جمعآوری 11 پل عابر پیاده زاید در شهر خبر داد و گفت: در نظر داریم به جای ایجاد پلهای عابر پیاده که با وجود هزینههای گزاف مورد استقبال اندک شهروندان قرار میگیرد، از خطوط هوشمند عابر پیاده در معابر سطح شهر استفاده شود و به صورت تصویری تخلف رانندگان در این موارد پایش شود.
قمی یکی دیگر از اقدامات در دستور کار شورای شهر را تلاش برای جلب سرمایهگذاری در طرحهای شهری عنوان کرد و گفت: اتکای صرف به عوارض پرداخت شده از سوی مردم در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور نمیتواند منجر به ایجاد تحولی قابل تامل در شهر از سوی شهرداری شود و اگر بخواهیم جهشی در این حوزه را شاهد باشیم باید به سرمایهگذاری بخش خصوصی اتکا کنیم.
وی گفت: در همین راستا با عنایت به فضای نامناسب شهر یزد برای جلب سرمایهگذاری، موضوع شناسایی چالشهای موجود از جمله بروکراسی اداری و سایر موانع در دستور کمیته سرمایهگذاری کمیسیون بودجه شورا قرار گرفته تا نسبت به رفع آنها گامی برداشته شود.
نظرات