آموزشهاي محيط زيستي بايد از مهدكودكها آغاز شود
مديركل
دفتر مشاركتهاي مردمي و مسئوليت اجتماعي سازمان حفاظت محيط زيست گفت:
آموزشهاي محيط زيستي بايد از ازمهد كودكها آغاز و تا زمان دانشگاه ادامه
پيدا كند چراكه در طول دوره آموزشهاي رسمي افراد نبايد وقفهاي بين
آموزشهاي محيط زيست و رسمي ايجاد شود.
به گزارش«پارما» ژيلا
مهدي آقايي در آيين افتتاحيه طرح ملي محيط يار در بوشهر افزود:
طرح محيط يار يك طرح آموزشي در حوزه دانش آموزشي است كه تاكنون در برخي از
استانهاي كشور با موفقيت اجرا و حوزه گستردهاي از دانشآموزان را تحت
تاثير قرار داده است.
وي بيان كرد: اين طرح با هدف قرار دادن جامعه دانشآموزي بعنوان يكي از مخاطبان بسيار موثر در حوزه محيط زيست را نشانه گرفته كه اميد است در استان بوشهر نيز بخوبي اين مهم محقق شود.
مهدي آقايي ادامه داد: در پايان اين طرح بايد دانشآموزاني داشته باشيم كه علاوه بر آگاهي و بينش كافي در حوزههاي مختلف زيست محيطي افرادي متعهد، عاشق و حافظ محيط زيست باشند.
وي گفت: در حوزه آموزش هاي محيط زيستي ثابت شده كه فراگيري در اين سنين بالاتر و اثرگذاري بيشتري دارد در واقع هر چه از سنين پايين تر چنين آموزشهاي محيط زيستي آغاز شود تاثيرگذاري بيشتري شاهد خواهيم بود.
مهدي آقايي بيان كرد: در اين زمينه مقرر شده طرح آموزشي محيط يار در تمامي استانهاي كشور اجرايي شود.
وي افزود: شايد در برخي موارد اجتماعي فكر كنيم مسئوليت اجتماعي بايد در حوزه درمان و يا ساير حوزههاي فرهنگي هزينه كنيم كه اينها به جاي خودش درست است اما دنيا اكنون به رويكردهاي نويني در حوزه مسئوليت اجتماعي و حتي خيريههاي محيط زيستي رسيده است.
مهدي آقايي اضافه كرد: در واقع كار خيري كه در حوزه محيط زيست انجام ميشود به دليل اينكه حوزه گستردهاي در اجتماع پوشش ميدهد ميتواند بسيار موثرتر از برخي از حوزههاي خاص خيريه باشد.
وي گفت: در اين زمينه اينكه استان بوشهر به طرح هاي آموزشي بويژه طرح محيط يار توجه و همكاري بخشهاي خصوصي و دولتي را جذب كردند بسيار ارزشمند است.
مهدي آقايي ادامه داد: در حوزه آموزش دانش آموزان آموزشهاي مستقيم به طور صرف محيط زيستي هرچند اثرگذار است و ميتواند انتظارات برآورده كند اما اموزهاي غير مستقيم تاثيرهاي بسيار عميقتري در دانشآموزان ايجاد ميكند.
وي بيان كرد: بايد با روشهاي خلاقانه و نوين آموزشي بتوانيم در عين آموزشهاي مستقيم با آموزشهاي غيرمستقيم نگاههاي متفاوت دانش آموزان را شناسايي و نقطه هدف را مدنظر بگيريم تا دانش آموزان در پايان دوره قشري متعهد به محيط زيست باشند.
مهديي آقايي اضافه كرد: حدود 20 ميليون دانش آموز داريم كه تمام دانش آموزان خانوادههايي را زير پوشش دارند كه بايد از اين ظرفيت براي ورود محيط زيست به زندگي مردم و يك ارزش غيرقابل ملاحظه بخوبي استفاده كرد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهانوي بيان كرد: اين طرح با هدف قرار دادن جامعه دانشآموزي بعنوان يكي از مخاطبان بسيار موثر در حوزه محيط زيست را نشانه گرفته كه اميد است در استان بوشهر نيز بخوبي اين مهم محقق شود.
مهدي آقايي ادامه داد: در پايان اين طرح بايد دانشآموزاني داشته باشيم كه علاوه بر آگاهي و بينش كافي در حوزههاي مختلف زيست محيطي افرادي متعهد، عاشق و حافظ محيط زيست باشند.
وي گفت: در حوزه آموزش هاي محيط زيستي ثابت شده كه فراگيري در اين سنين بالاتر و اثرگذاري بيشتري دارد در واقع هر چه از سنين پايين تر چنين آموزشهاي محيط زيستي آغاز شود تاثيرگذاري بيشتري شاهد خواهيم بود.
مهدي آقايي بيان كرد: در اين زمينه مقرر شده طرح آموزشي محيط يار در تمامي استانهاي كشور اجرايي شود.
وي افزود: شايد در برخي موارد اجتماعي فكر كنيم مسئوليت اجتماعي بايد در حوزه درمان و يا ساير حوزههاي فرهنگي هزينه كنيم كه اينها به جاي خودش درست است اما دنيا اكنون به رويكردهاي نويني در حوزه مسئوليت اجتماعي و حتي خيريههاي محيط زيستي رسيده است.
مهدي آقايي اضافه كرد: در واقع كار خيري كه در حوزه محيط زيست انجام ميشود به دليل اينكه حوزه گستردهاي در اجتماع پوشش ميدهد ميتواند بسيار موثرتر از برخي از حوزههاي خاص خيريه باشد.
وي گفت: در اين زمينه اينكه استان بوشهر به طرح هاي آموزشي بويژه طرح محيط يار توجه و همكاري بخشهاي خصوصي و دولتي را جذب كردند بسيار ارزشمند است.
مهدي آقايي ادامه داد: در حوزه آموزش دانش آموزان آموزشهاي مستقيم به طور صرف محيط زيستي هرچند اثرگذار است و ميتواند انتظارات برآورده كند اما اموزهاي غير مستقيم تاثيرهاي بسيار عميقتري در دانشآموزان ايجاد ميكند.
وي بيان كرد: بايد با روشهاي خلاقانه و نوين آموزشي بتوانيم در عين آموزشهاي مستقيم با آموزشهاي غيرمستقيم نگاههاي متفاوت دانش آموزان را شناسايي و نقطه هدف را مدنظر بگيريم تا دانش آموزان در پايان دوره قشري متعهد به محيط زيست باشند.
مهديي آقايي اضافه كرد: حدود 20 ميليون دانش آموز داريم كه تمام دانش آموزان خانوادههايي را زير پوشش دارند كه بايد از اين ظرفيت براي ورود محيط زيست به زندگي مردم و يك ارزش غيرقابل ملاحظه بخوبي استفاده كرد.
نظرات