مدیرکل روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو عنوان کرد: لزوم توجه به نیازهای مردم در پویش «هر هفته الف ب ايران»/استفاده از ظرفیت تشکلهای مردمی در این پویش
نشست
دبیران انسجامبخشی صنعت آب و برق کشور با حضور مدیرکل ر
و
ابط عمومی و اطلاعرسانی
وزارت نیرو، مدیر عامل شرکت برق منطقهای خراسان، مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل
توانیر، مدیرکل روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب، رئیس گروه مستندسازی و تبلیغات،
رئیس گروه افکارسنجی و ارتباطات عمومی، رئیس کارگروه ارتباط با رسانه و دبیران
شورای انسجامبخشی صنعت آب و برق کشور در سالن اجتماعات شرکت برق منطقهای خراسان
برگزار شد.
بهگزارش
روابط عمومی شرکت برق منطقهای خراسان صدیقه ببران مدیرکل ر
و
ابط عمومی و اطلاعرسانی
وزارت نیرو در ابتدای نشست دبیران انسجام بخشی روابط عمومیهای صنعت برق و آب کشور
در مشهد گفت: در پویش «هر هفته الف ب ايران» که بر اساس آن تا انتهای سال 227
پروژه کلان آب و برق به صورت هفتگی افتتاح میشود، میبایست میزان رضایت مردم و
توجه به نیازهای آنان از سوی روابط عمومیها مورد توجه قرار گیرد
.
قرار نیست
در قالب افتتاح پروژهها طی این پویش روی منافع گروهی و مسائل انتخاباتی تاکید شود
بلکه این پویش معطوف به نظرات و مطابق خواست مردم است
.
وی
افزود: اگر سابق بر این افتتاح پروژهها به صورت رسمی و سنتی و با حضور مقامات محلی
و ملی دنبال میشد، قرار است در قالب پویش «هر هفته الف ب ايران» مردم در جریان
امور قرار گیرند و نتایج افتتاح پروژهها را حس کنند
.
مدیرکل
روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو با اشاره به اینکه این رویکرد نیازمند
ابداع، نوآوری و خلاقیت است، ادامه داد: باید این رویکرد در روابط عمومیهای صنعت
آب و برق فعال شود.
دکتر
ببران با اشاره به شکلگیری مکانیزم انسجامبخشی در صنعت آب و برق به عنوان یک
اقدام نادر در کشور افزود: انسجام بخشی امری سالانه و مدیریت آن گردشی است و بر
اساس آن از طریق همافزایی حداکثری کار را پیش میبریم
.
وی
با بیان اینکه پویش «هر هفته الف ب ايران» قرار نیست تا انتهای سال پایان یابد
بلکه قرار است تا انتهای دولت فعلی این رویکردها ادامه پیدا کند، اظهار کرد: حضور
وزیر نیرو در این پویش جدید رویکردی حمایتی است و بخش عمدهای از مسئله نیز به این
بازمیگردد که مدیران روابط عمومی در مدیران عامل خویش ایجاد انگیزه کرده تا خبرها
مردمپسند باشد و مردم در امور مشارکت داده شوند
.
مدیرکل
ر
و
ابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو تصریح کرد: وظیفه
روابط عمومیها با نصب یک بنر، برگزاری جلسه با حضور مسئولان و نمایش تلویزیونی از
افتتاح یک طرح به پایان نمیرسد و اگر سابق بر این، اینگونه تصور میشد، باید این
دیدگاه را تغییر داد
.
دکتر
ببران افزود: یکی از مراحلی که برای این کار مورد نیاز است، توجه به گروههای مرجع
است که باید با دقت بسیار زیاد از آن استفاده کرد و این کار مستلزم ابداع و نوآوری
است.
فرهنگسازی
استفاده بهینه از انرژی در مدارس
وی
با بیان اینکه برای اجرای پویش «هر هفته الف ب ايران» تبلیغات کفایت نمیکند و میبایست
کار ترویجی نیز صورت داد، گفت: در همین راستا پیگیر انعقاد تفاهمنامهای با آموزش
و پرورش هستیم تا مسئله مدیریت مصرف فرهنگسازی شود
.
مدیرکل
ر
و
ابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو با اشاره به اینکه
هدف ما استفاده از سرمایه دانشآموزی و تبدیل آن به همیاران انرژی است، افزود: اگر
عملیات ترویجی انجام شود و دانشآموزان وارد میدان و محیط شوند، میزان تاثیرگذاری
فعالیتهای ما بیشتر خواهد شد
.
شفافیت
و پاسخگویی دو رکن اصلی روابط عمومی
ها
دکتر
ببران شفافیت و پاسخگویی را دو رکن اصلی روابط عمومیها دانست و گفت: مدیران و
معاونان باید پاسخگو باشند چون این مسئله کمک به خود ارگان است و آن را از مظان
اتهام دور میکند
.
مدیرکل
ر
و
ابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو با اشاره به برگزاری
جشنواره نیرو و رسانه گفت: سال گذشته نخستین دوره این جشنواره در اسفند ماه برگزار
شد و امسال قرار است فرایندهای آن بسیار دقیقتر و بهتر دنبال شود
.
انسجامبخشی
نیاز کنونی کشور است
در
ادامه مهندس رضا ریاحی مدیر عامل شرکت برق منطقهای خراسان گفت: انسجام بخشی مسئلهای
است که بیش از هر مسئله دیگری به آن نیاز داریم.
وی
ادامه داد: در شرایطی که کشور در آن قرار گرفته، از خارج از کشور میخواهند به هر
شکلی ما را تحت فشار قرار دهند و تصور می کنند، این موجب عدم انسجام میشود در حالی
که این مسئله موجب انسجام بیشتر ما خواهد شد
.
مدیرعامل
شرکت برق منطقهای خراسان گفت: ما شرایط سخت را تحمل می کنیم ولی حیثیت این کشور
را فدای هیچ مسئلهای نخواهیم کرد و تلاش میکنیم فرهنگ مردانگی و آزادمردی که همیشه
در این سرزمین جاودانه بوده را حفظ کنیم و از این شرایط به نحو مطلوبی عبور کنیم
.
لزوم
گذر از روابط عمومی سنتی به پویا
بیژن
قاسمی مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل توانیر با بیان اینکه روابط عمومی باید
با مردم در حرکت بوده و ارتباط دوسویه با آن ایجاد کند، اظهار کرد: روابط عمومی
بخشی از مغز متفکر سازمان بوده و به عنوان کمک برای یک سازمان، لازم است دارای
خلاقیت باشد و مشاورههای لازم را ارائه کند
.
وی
با اشاره به اینکه صنعت آب و برق بیشترین خدمت در کشور را ارائه کرده و با مردم
ارتباط دارد، گفت: لحظهای که مشترک کلید برق را میزند یا شیر آب را باز میکند،
روابط ما با او برقرار شده است
.
مدیرکل
روابط عمومی و امور بینالملل توانیر با اشاره به پویش «هر هفته الف ب ايران» گفت:
این پویش مسئلهای جدی است و چنانچه روابط عمومیها بودجه کافی برای آن ندارند،
بهتر است با اقدامات خلاقانه مانند ارتباط با رسانهها و صداوسیما کار را پیش برند
تا در استانها شاهد عملکرد خوب مدیران روابط عمومی در حوزه این پویش باشیم.
شایان ذکر است در این مراسم از تعدادی از دبیران شورای انسجامبخشی صنعت آب و برق کشور طی لوحی تقدیر شد و احکام دبیران جدید این شورا نیز اهدا گردید. همچنین بهنام دهرآزما مدیر دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقهای خراسان به عنوان دبیر روابط عمومی و اطلاعرسانی صنعت آب و برق استان خراسان رضوی طی حکمی منصوب شد.
/ لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای خراسان
نظرات