قانون جدید مدیریت بحران تشریح شد

قانون جدید مدیریت بحران تشریح شد

مدیر امور رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جلسات با مدیران ادارات شهرستان شاندیز و طرقبه، گفت: در این جلسه قانون جدید مدیریت بحران تشریح شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد رضا صادقی فرد با اشاره به اینکه جلساتی با دهیاران برگزار شد، اظهار کرد:  در این نشست ها قانون جدید مدیریت بحران تشریح و به لزوم همکاری دهیاران در خصوص جلوگیری از تصرف بستر رودخانه ها و حد بستر تاکید گردید .

وی با اشاره به اینکه  مطالعات حد بستر و حریم رودخانه شاندیز از چشمه قلقلی تا پل بهارستان به طول 25 کیلومتر انجام شده، افزود: طرح های شرکت آب منطقه ای در طول این 25 کیلومتر  آماده، تمام پل ها شناسایی و  13 کیلومتر  آن نشانه گذاری شده است .

مدیر امور رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه پل ها به دو دسته فنی و غیر فنی تقسیم می شوند، ادامه داد: منظور از  پل فنی این است که  سیلاب با دور بازگشت 50 ساله به راحتی عبور کرده و عبور ایمن سیلاب در این پل ها اتفاق افتاده است اما در پل های غیرفنی عبور سیلاب با مشکلاتی رو برو است و احتمال دارد باعث بروز حوادثی گردد .

صادقی فرد بیان کرد: در جلسه ای که برگزار شد به دهیاران در خصوص اجاره بستر رودخانه ها، اراضی واقع در آن و مفهوم بستر و حریم توضیحاتی ارائه شد و به سوالات مختلف مطورحه در این حوزه پاسخ لازم ارائه شد .

وی ادامه داد: طرح های شرکت آب منطقه ای در خصوص انجام مطالعات و اقدامات اجرایی مرتبط با رودخانه های شاندیز و طرقبه نیز در این جلسات ارائه گردید .

مدیر امور رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال های گذشته حد بستر و حریم رودخانه ها توسط این شرکت تعیین شده است، افزود: به منظور بروز رسانی این طرح مشاورانی در حوزه فنی این اطلاعات را بروز کردند .

صادقی فرد بیان کرد: در این جلسه شرکت تعاونی دهیاران طرقبه نیز اعلام آمادگی کرد که تفاهم نامه ای به منظور حفظ و حراست از بستر حریم رودخانه منطقه طرقبه منعقد کند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات