مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس برگزار شد

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس قانع عنوان کرد: چند سالی است که در رویکرد این مانور، تغییراتی داده‌ایم و تنها هدفمان برگزاری مانور زلزله در مدرسه برای دانش‌آموزان نیست بلکه هدفمان، درگیر کردن خانواده‌ها در مبحث زلزله است که بتوانند از ظرفیت مدارس برای مدیریت محله‌ها استفاده کنند.
مهندس قانع گفت: دقیقا در ساعت ۹:۴۸ صبح روز چهارشنبه 6 آذر ماه زنگ بحران نواخته شد و دانش آموزان بلافاصله در کلاس ها پناه گرفتند و بعد از آن در حیاط مدرسه استقرار پیدا کردند.باصدای آژیر خطر نیروهای امدادی بلافاصله نسبت به دایر کردن چادرهای امداداقدام کردند و در چادرها مصدومان فرضی از حادثه زلزله تحت درمان قرار گرفتند.
مهندس قانع افزود: در این مانورها بیشتر بحث پناه‌گیری برای دانش‌آموزان ارائه می‌شودت تا دانش‌آموزان بتوانند هم پناه‌گیری و هم راه‌های انتقال مصدومان احتمالی به مراکز درمانی را یاد بگیرند.
وی ادامه داد: مکانیزم این مانور ها به این شکل است که آموزش‌هایی که دانش‌آموزان فرا می‌گیرند، به والدین انتقال و آنها را در جریان کار خود قرار می‌دهند و مدرسه تبدیل به کانون یا محلی برای شرایط اضطراری می‌شود که می‌توان از زیرساخت‌هایش برای اسکان اضطراری استفاده کرد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز عنوان کرد: آمادگی گروه های امدادی و کمک رسان در مواقع بحران ، شناخت نقاط قوت و ضعف دستگاه های امداد رسان ،  افزایش سرعت عمل این دستگاه ها و ایجاد هماهنگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی از مهم ترین ارکان برگزاری مانور ایمنی و زلزله در شهر شیراز می باشد.
وی افزود: این روز، فرصت مغتنمی است تا توان‌مندی‌های شهر شیراز و استان فارس و نیز میزان آمادگی برای مقابله در برابر بلایای طبیعی را مورد سنجش قرار دهیم، نقاط ضعف وقوت را شناسایی و نسبت به رفع معایب و تقویت نقاط مثبت با انجام مانور در بخش‌های مختلف اقدام و به این ترتیب در برابر حوادث طبیعی میزان خسارت را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز  در پایان از زحمات تمامی دستگاه های امداد رسان و سایر همکارانی که در این عرصه حضور فعال داشته اند تشکر و قدردانی کرده و عنوان نمود:  بر عهده همه ماست که با درک صحیح و مسئولانه به ارتقای ایمنی و کاهش آسیب‌پذیری شهر و کشورمان کمک کنیم. بی‌شک ایجاد روحیه مشارکت همگانی مردم و مسئولان برای رسیدن به چنین هدفی توسط سازمانی خاص، در زمانی مشخص و با برنامه‌های کوتاه‌مدت و مقطعی امکان‌پذیر نخواهد بود بلکه وظیفه‌ای ملی است که با مشارکت همه اجزای جامعه در مسیر تحقق شهر و کشوری ایمن گام برداریم.
براساس این گزارش، بیست و یکمین دوره «مانور ایمنی و زلزله» چهارشنبه 6 آذر ماه در مدرسه شهیدان پژمان شهر شیراز برگزار شد.
گفتنی است برگزاری مانورهای زلزله از آبان ماه ساری جاری در مدارس شهر شیراز با همکاری کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز آغاز و تا کنون مانور زلزله در 35 مدرسه از جمله آموزشگاه نابینایان شوریده شیرازی، مدرسه استثنایی تلاش، مدرسه استثنایی خجسته، هنرستان امام رضا(ع)، دبستان معارف 3، دبستان خاک ره و ...  برگزار شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات