عملیاتی شدن طرح جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر ساری به رودخانه تجن

عملیاتی شدن طرح جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر ساری به رودخانه تجن

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، نشست کمیته فنی بررسی هدایت آب های سطحی با حضور کریمی معاون فنی عمرانی شهرداری، قبادی معاون شهرسازی و امور مناطق، شهرداران مناطق سه گانه شهری ، سعیدی سرپرست اداره فنی و عمرانی ، احمدی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ، بربسته سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهری و گوران رییس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری با موضوع هدایت آبهای سطحی در شهرداری برگزار شد .

لطف الله کریمی در این نشست ، اظهار داشت:  امروزه با توسعه شهرنشینی و گسترش شهرها ، اجرای پروژه های عمرانی موثر در جهت ایجاد رفاه و آرامش برای شهروندان بیش ازگذشته احساس می شود.

وی افزود: بر این اساس، مدیریت شهری پروژه هدایت آبهای سطحی را به منظور بهسازی محیط شهری و جلوگیری از آبگرفتگی و سرازیر شدن آبهای سطحی در معابر شریان‌های اصلی را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فنی عمرانی شهرداری ساری ادامه داد: طرح احداث وبازسازی کانال‌ها با هدف هدایت آبهای سطحی و جلوگیری از افزایش روان آبها در مناطق مختلف شهراجرا می‌شود .

کریمی تصریح کرد: اقدامات زیر بنایی و اصولی برای توسعه زیر ساخت‌ها، خدمات دهی مطلوب به شهروندان و مقابله با حوادث غیر مترقبه از پایه‌های پیشرفت و توسعه شهری است که شهرداری ساری با چنین هدفی ایجاد کانال برای هدایت آبهای سطحی را عملیاتی خواهد کرد.

ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام

مصطفی احمدی فولادی شهردار منطقه یک، در ادامه پیگیری پروژه‌های نیمه کاره را اولویت برنامه‌های شهرداری این منطقه عنوان کرد و گفت:دغدغه اصلی شهرداری منطقه یک، اتمام پروژه‌های عمرانی تاثیر گذار است که از آن می‌توان به انجام عملیات کانال هدایت آبهای سطحی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مهم باید اولویت بندی و اجرا شوند، افزود: بیش از 200 کیلومتر پروژه در سطح شهر وجود دارد که در مطالعات بازنگری مرحله دوم لحاظ شده است.

شهردار منطقه یک ساری با اشاره به توسعه یکسان خدمات شهری ، گفت: اولویت‌های مناطق الحاقی نیز باید احصا و اجرایی شود.

وی افزود: اطلاعات دقیق در حوزه مطالعات شهری کانال‌ها و دِبی خروجی آبهای سطحی باید دقیق و مشخص باشد.

احمدی فولادی ادامه داد: برای اجرای طرح هدایت آبهای سطحی باید ببینیم افق این طرح با در نظر گرفتن اولویت‌ها چقدر کامل و درست بوده وطرح تفصیلی موجود چقدر با چشم انداز جمعیتی مرتبط است و در آینده چه میزان تاثیرگذار خواهد شد.

مرتضی عطایی شهردار منطقه دو ساری نیزبه مشکلات و معضلات منطقه دو شهری در حوزه فنی اشاره و ارسال آن به شهرداری مرکزی خبر داد و گفت: طرح هدایت آبهای سطحی منطقه دو در حال بررسی و رفع مشکلات آبگرفتگی این منطقه نیز در حال انجام است.

علیرضا سعیدی سرپرست اداره فنی و عمرانی شهرداری نیز در این نشست با اشاره به پروژه پل تا پل و طرح آبرسانی به رودخانه تجن، اظهار داشت: مطالعات جامع در این زمینه انجام شده و مصوبات لازم نیز گرفته خواهد شد.

در ادامه این نشست، عین الله احمدی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری با بیان اینکه وجود فضای سبرموجب ارتقای کیفی درزندگی شهروندان است، گفت: ایجاد فضای سبز در کنار کانال‌ها از ضروریاتی است که باید با نگاه کارشناسی درطراحی فضای سبز دیده شود.

وی با اشاره به پروژه «پل تا پل» در جنوب شرقی ساری، گفت: طراحی فضای سبز برای حاشیه این پل انجام شد که با اتمام عملیات عمرانی این پروژه ایجاد فضای سبز در این نقطه شهری پیاده سازی می‌شود.

احمدی به اهمیت نگهداشت درخت اشاره کرد و گفت: درخت موجودی زنده بوده و قطع آن بار حقوقی دارد.

درپایان کارشناسان بازنگری طراحی شبکه اصلی جمع آوری آبهای سطحی شهر ساری با در نظر گرفتن توپوگرافی و جامعه آماری مربوط به روان آب های موجود به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات