مدیران مدارس در نقش کارپرداز ایفای نقش میکنند/ ...
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، شهناز رمارم امروز از دبستان شهید غلامرضا اصغری و دبستان محراب بازدید و با مدیران و معلمان این مدارس دیدار و گفتگو کرد.
رمارم در این بازدیدها با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد براساس رویکرد توسعه متوازن و عدالتمحور، توجه به مناطق پیرامونی را در دستورکار قرارداده است، اظهارکرد: با بودجهها و منابع درآمدی حاصل از این مناطق نمیتوان آنها را اداره کرد و لذا مجبوریم از منابع سایر مناطق در اینجا هزینه کنیم.
وی افزود: در این دوره توجه ویژهای به آموزش و پرورش داشتهایم به نحوی که در نخستین روزهای فعالیت خود، مصوبهای مبنی بر تخصیص 3 درصد از منابع مالی حاصل از پروانههای ساختمانی به آموزش و پرورش مشهد را داشتیم که میتواند نقش بسزایی در بهبود وضعیت مدارس شهر داشته باشد.
رمارم با بیان اینکه دنیای مدارس، دنیایی زیبا، صاف و باانرژی است، گفت: این احساس بخاطر سروکار داشتن با کودکانی است که ضمیر پاک و بیآلایشی دارند؛ من 23 سال در کسوت معلمی فعالیت داشتهام و یک ساعت حضور در کلاس درس را به یک سال حضور در شورای شهر ترجیح میدهم.
عضو هیلت رئیسه شورای شهر مشهد تصریح کرد: اگر خوی معلمی در وجود کسی نباشد، هرچند سال دوره تربیت معلم هم اگر بگذارنیم، معلم نخواهیم شد؛ فعالیت معلمی یعنی تلاش برای ارتقاء خود و ما قدردان زحمات شما هستیم چراکه با عشق و علاقه کار میکنید.
رمارم با بیان اینکه مدیران مدارس ما فرصت اینکه برنامه جامع آموزشی برای مدرسه خود ببندند را ندارند، اظهارکرد: درحالی بدنبال الگوبرداری از کشورهای توسعه یافته هستیم که مدیران ما بیشتر کارپرداز مدارس هستند تا مدیر تعلیم و تربیت..
وی در ادامه گفت: معلمان ما باید دانشآموزان را مطالبهگر تربیت کنند؛ نسل جوان باید از سنین پایه حقوق خود را طلب کند و شورای شهر و شهرداری زمانی موفق خواهد بود که شهروندان درصدد تحقق حقوق مصرح خود برآیند و مطالبهگری کنند.
رمارم با تاکید بر لزوم توجه و معطوف شدن به فعالیتهای فرهنگی، اظهارکرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، 70 تا 80 درصد فعالیتهای مدیریت شهری حول محور مسائل فرهنگی و مابقی آن عمرانی است ولی در ایران این نسبت برعکس است که شورای پنجم سعی کرده این خلاء را پرکند.
نظرات