نشست هم اندیشی بررسی...

نشست هم اندیشی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد و جهاد دانشگاهی استان در خصوص بررسی راهکارهای افزایش استقبال شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی در این زمینه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد – در ادامه سلسله نشست های طرح همکاری شهرداری و سازمان جهاد دانشگاهی استان در خصوص بررسی راهکارهای افزایش استقبال شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی در این زمینه، نشستی روز چهارشنبه یازدهم دی ماه برگزار شد.

محمد رضا شفیعی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر در این نشست بیان کرد: آموزش شهروندی با همکاری مراکز علمی دانشگاهی مانند جهاد دانشگاهی یکی از موضوعات مورد تاکید و توجه ویژه مدیریت مجموعه شهرداری یزد است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی نه تنها به عنوان مجری طرح های آموزشی بلکه در نقش تسهیل گر برای سایر سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه ایفای نقش کند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد بر تهیه بازخوردهای اجرای این طرح برای اصلاح نواقص احتمالی تاکید کرد.

شفیعی ابراز امیدواری کرد: جهاد دانشگاهی یزد بتواند با ایجاد دپارتمانی در رابطه با آموزش شهروندی، در هر کدام از محلات شهر مراکز آموزش شهروندی را ایجاد و مدیریت کند و حتی در مقوله آموزش متخصصان آموزش شهروندی به شهرداری کمک کند.

حامد فلاح عضو هیات علمی دانشگاه علم و هنر و مدیر گروه مدیریت جهاددانشگاهی استان نیز ضمن اشاره به عوامل متعدد استفاده نکردن شهروندان از حمل و نقل عمومی، گفت: آموزش شهروندی برای استفاده از حمل و نقل عمومی با وجود محدودیت‌ها نیازمند سرمایه گذاری در زیرساخت ها، اصلاح فرآیندها و آموزش و فرهنگ سازی است و امیدواریم بازخورد آموزش در اصلاح نحوه دو عامل دیگر یعنی ایجاد زیرساخت‌ها و اصلاح فرآیندها به کمک مدیریت شهری بیاید.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این طرح نه تنها شهروندان یزدی به استفاده از حمل و نقل عمومی به جای استفاده از خودروهای شخصی تشویق شوند بلکه خود اشاعه گر این فرهنگ شوند.

فلاح ضمن تشریح روند اجرای این طرح پنج ساله، دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان، بازاریان و گروه‌های مرجع را مخاطبان آن خواند.

در این نشست شرافت رئیس پیشین سازمان جهاد دانشگاهی، مشاور رئیس فعلی سازمان و هیات علمی دانشگاه علم و هنر، دکتر عجمین هیات علمی سازمان جهاد دانشگاهی  و دکتر فلاح هیات علمی دانشگاه علم و هنر نیز حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات