نجات 108 شهروند و امداد رسانی به 211 مورد حادثه طی آذر ماه

نجات 108 شهروند و امداد رسانی به 211 مورد حادثه طی آذر ماه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، علی دومیرکلایی سرپرست این سازمان از امدادرسانی به 211 مورد حادثه طی آذر ماه سال جاری خبر داد.

وی به تلاش بی وقفه آتش نشانان در سه شیفت کاری اشاره کرد و افزود: آتش نشانان مرکز استان طی ماه گذشته 79 مورد عملیات اطفای حریق و 132 مورد عملیات امداد ونجات انجام داده اند.

دومیرکلایی عملکرد آتش نشانان را در نجات جان و مال شهروندان قابل تحسین برشمرد و تصریح کرد: در این مدت 243 خودروی آتش نشانی به همراه 750 مامور آتش نشان به محل حوادث اعزام شده اند که طی عملیات صورت گرفته 108 شهروند از حوادث نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه عدم رعایت ایمنی ممکن است خسارات جبران ناپذیری را بوجود آورد ، گفت: متاسفانه حوادث این ماه 40 مصدوم و 3 کشته برجای گذاشت.

دومیرکلایی با اشاره به اینکه 54 مورد از عملیات امدادرسانی آتش نشانی در ماه گذشته به خارج از شهر بوده، گفت: برای  نجات جان و اموال شهروندان حد و مرزی قائل نیستیم و آتش نشانی مرکز استان فراتر از محدوده جغرافیایی و عملیاتی به شهرهای استان امداد رسانی کرده است.

سرپرست آتش نشانی ساری ضمن تاکید به رعایت تمامی موارد ایمنی از سوی شهروندان، بیان کرد: بر اساس نظرات کارشناسان سازمان، بیشترین علت آتش سوزی در آذرماه از برق بوده و آتش سوزی بیشتر در اماکن مسکونی و وسایل نقلیه رخداده است.

وی همچنین آمار عملیات امداد ونجات سازمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیشترین امدادرسانی طی ماه گذشته در بخش عملیات امداد ونجات مربوط به حوادث آسانسور ، تصادفات جاده ای و انحراف خودرو ها بوده است.

در پایان، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از شهروندان خواست در صورت وقوع حوادث ضمن حفظ خونسردی،  با برقراری ارتباط تلفنی با شماره 125 آتش نشانی، نوع حادثه و آدرس دقیق را در سریع ترین زمان اعلام نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات