طرح جامع مطالعات شهری ارومیه در حال اجرا است

طرح جامع مطالعات شهری ارومیه در حال اجرا است

دبیر پدافند غیرعامل شهرداری ارومیه گفت:  از آنجایی که نقاط اصلی تمرکز جمیعت در داخل شهرها است،  باید جهت جلوگیری از وقوع حو ادث به مطالعات جامع شهری نگاه ویژه کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛  نادر کاظمی صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه(س) وهمچنین شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.
وی با اشاره به مدیریت بحران در شهرها بیان کرد:  مدیریت بحران یک اصل در تمام شهرها است و مدیریت شهری باید در این خصوص جهت جلوگیری از بروز هر نوع مشکل آمادگی کامل داشته باشد.
کاظمی با اشاره به آمادگی شهرداری ارومیه در زمان بارش های برف و باران،  بیان کرد:  در بارش های اخیر بسیج تمام نیروها و ماشین آلات شهرداری ارومیه منجر شد که مدیریت شهری با آماده باش کامل مشکلاتی ناشی از بارش ها را کنترل کند تا مشکلی در شهر روی ندهد.
وی از تلاش‌های ویژه نیروهای خدمات شهری  شهرداری در انجام عملیات برف روبی معابر قدردانی کرد كه نيروهاي تلاشگر  شهرداري اروميه همراه با اكيپ ماشين آلات از آغاز بارش ها ، برفي روبي معابر را انجام دادند،  اظهار كرد:  معابر اصلی شهر ارومیه  با تلاش های نیروهای خدماتی مدیریت شهری از همان ابتدای اغاز بارش ها و بعد از ان  بازگشایی  شد.
مدیر حراست شهرداری ارومیه درادامه با بیان اینکه طرح جامع مطالعات شهری با هدف پیشگیری از بحران در حال انجام است،  اظهار کرد:  فصل اول طرح جامع مطالعات شهری انجام گرفته است و این طرح با تخصیص 200 میلیون تومان اعتبار در دست تهیه است .
وی با بیان اینکه در مناطق شهری و مناطق مسکونی افزایش خسارت های جانی و مالی در هنگام بحران وجود دارد، بیان کرد:  بیشتر این افزایش خسارت ها  در سایه ساخت و سازهای ناصحیح  و غیر اصولی در مناطق مسکونی است .
کاظمی با یادآوری اینکه  ساخت و ساز ها  در حاشیه شهر ها  بدون برنامه ریزی و مطالعه درست  منجر به بروز مشکلات و افزایش خسارت شده است، اظهار کرد:  متاسفانه ساخت و سازها در مسیل سیلاب ها، منجر به بروز خسارت های بی شماری می شود که باید بیش از پیش به این موضوع توجه شود.
وی با اشاره به اجرای طرح جامع مطالعات شهری، بیان کرد: قانونمند بودن و توجه ویژه به طرح تفصیلی و همچنین مشارکت شهروندان با شهرداری جهت رعایت اصول ساخت و ساز و پیشگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز منجر به کاهش خسارت های جانی و مالی در صورت وقوع بحران می شود.
دبیر پدافندغیرعامل شهرداری ارومیه با بیان اینکه طرح مطالعاتی جمع آوری آب های سطحی در سطح شهردر حال اجرا است، عنوان کرد:  برابر اعلام کارشناس هواشناسی برای جلوگیری از بروز آب گرفتگی ها درمعابر چندین نوبت عملیات لايروبي کانال ها، رودخانه ها و مسيل هاي شهر با هدف کاهش آب گرفتگی معابر انجام شده است.
وی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز، عنوان کرد:  شهرداری ارومیه همواره با ساخت و سازهای غیر مجاز مقابله می کند و اگر نیاز است به مقامات قضایی ارجاع داده می شود، اما در این راستا مردم  باید پیشقدم شوند و ساخت وسازهای غیر مجاز را جهت جلوگیری از هر گونه  آسیب  انجام ندهند.
به گفته کاظمی شهرها در دنیای کنونی از اهمیت زیاد برخوردار است  و از آنجایی که نقاط اصلی تمرکز جمیعت در داخل شهرها جهت جلوگیری از وقوع حو ادث باید مطالعات بها داد و برنامه ریزی صحیح جهت جلوگیری از خسارت احتمالی  انجام شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات