حمل و نقل ترکیبی پیش نیاز توسعه صنعت هوایی
این موضوع باعث شده صنعت هواپیمایی و فرودگاهی کشور فارغ از مقدار عددی سهم اشان، اهمیت بیشتری نسبت به کشورهای کوچک و کشورهای دارای مناطق سهل الوصولتر، داشته باشد. زیرا در کشورهای کوچکتر که از مناطق کویری و مسیرهای کوهستانی و دریایی کمتری برخوردار هستند، راحتتر میتوان مدهای دیگر حملونقلی مانند جاده و ریل را جایگزین مد حملونقل هوایی کرد. متاسفانه در کشور مناطق کمتر برخوردار وجود دارند و برخی از فعالان مشاغل و خدمات برای رساندن خود به این نقاط از خدمات پروازی استفاده میکنند. چراکه هر چند حملونقل هوایی فقط ۳ درصد از کل صنعت حملونقل کشور را پوشش میدهد، اما اهمیت این ۳ درصد شاید به اندازه ۳۰ تا ۴۰ درصد باشد. زیرا این فرودگاهها نمیتوانند فقط با یکدیگر مراوده داشته باشند، بلکه باید فرودگاههای مناطق کمتر برخوردار و فرودگاههای کوچک نیز در ارتباط باشند. چنانچه از سیستم هاب اند اسپوک استفاده شود، میتوان از این فرودگاهها ...
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات