طرح آبرسانی به 11 روستای شهرستان رشت افتتاح شد

طرح آبرسانی به 11 روستای شهرستان رشت افتتاح شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، معصومه ابتکار در آئین افتتاح این طرح آبرسانی ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اکنون کشور هم در بُعد اقتصادی و هم در بُعد روانی تحت فشار دشمنان قرار دارد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به کشور از طریق اعمال تحریم ها و ایجاد جنگ روانی بکار گرفته است.
ابتکار، با تاکید بر اینکه مردم ایران همواره با هوشیاری در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی مشارکت داشته‌اند، گفت: حضور مردم با سلایق گوناگون در انتخابات اسفند ماه می تواند گام موثری برای رشد و اعتلای بیش از پیش کشورمان باشد.
وی، با اشاره به اهتمام دولت دکتر روحانی به توسعه پایدار روستاها بعنوان کانون تولید و اشتغال کشور، افزود: تامین آب شرب سالم روستاها یکی از شاخص های مهم توسعه و سلامت است.
وی، با تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم جهت اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی مردم گفت: آموزش خانواده‌ها به خصوص بانوان جهت رعایت الگوی مصرف درست آب و حفاظت از منابع آبی از ضروریات جامعه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان هم در این مراسم گفت: در ایام الله دهه فجر سال جاری 29 پروژه تامین و تقویت آب شرب با بهره مندی جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر در 43 روستای گیلان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
محب علی رنج‌ور، اعتبار هزینه شده برای اجرای این تعداد پروژه را بیش از 44 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه ها 1.05 درصد به شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی افزوده می‌شود.
وی، در خصوص طرح آبرسانی به 11 روستای شهرستان رشت نیز گفت: به منظور تامین آب آشامیدنی 10 هزار نفر از جمعیت این روستاها 210 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
رنج ور، با اشاره به اجرای 150 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع و احداث 2 باب مخزن زمینی و هوایی افزود: در همین راستا یک حلقه چاه، ایستگاه پمپاژ و دستگاه کلرزنی نیز راه‌اندازی شد.
وی، در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید و از سال 94 با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی به حوزه آب شرب روستایی، شاهد شتاب در آبرسانی به روستاهای کشور بوده ایم، گفت: در سال قبل 37 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به بخش آب آشامیدنی روستایی گیلان اختصاص یافت که این رقم در سال 98 دو برابر شده است.
وی شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب را 77.3 درصد عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی شده تا پایان برنامه ششم توسعه این شاخص به 84 درصد افزایش یابد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات