معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری در تشریح دلیل اجرای خیابا...
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، محمد رضا خسروی در تشریح دلیل اجرای خیابان ۵۵ متری حدفاصل پل شخید بختیاری تا پل موسوم به شهر صنعتی گفت: با عنایت به طرح تفصیلی شهر اراک و تکمیل رینگ های ترافیکی ۱ و ۲ و ۳ شهری و لزوم انتقال ترافیک هسته مرکزی به رینگ های کناری، لازم است که شهرداری اراک به احداث و راه اندازی بزرگراه های کناری در شهر اقدام نماید.که از جمله آن ها می توان به اتصال کمربندی شمالی به جنوبی که رینگ کناری سوم شهر اراک را تکمیل می کند، اشاره نمود.
وی با اشاره به اجرای خیابان ۵۵ متری تاکید نمود:احداث این بزرگراه از کمربندی شمالی، کنار شهرک های فاز ۱، ۲و ۳ شهید بهشتی، شهرصنعتی، کوی مسکن، علم الهدی عبور کرده و نهایتا با عبور از زیرگذر پل شهید کاوه نبیری (علم الهدی) و با اتصالات رمپ و لوپ به این بزرگراه اصلی نهایتا به میدان راه آهن می رسد.
ایشان همچنین گفت: لزوم اجرای این پروژه از سنوات قبل برای کارشناسان واضح بوده، به طوری که در سال ۱۳۸۸ پل شهید بختیاری که توسط ماشین سازی اراک در حال احداث بوده، دهانه های لازم به عرض ۵۵ متر برای عبور بزرگراه در نظر گرفته شده است.همچنین برای اجرای پل شهید کاوه نبیری هم پیش بینی لازم جهت اجرای این خیابان توسط مشاورین ذیصلاح صورت پذیرفته است.
معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک ادامه داد: با توجه به اتصال نقطه شمال شرقی به جنوب غربی که در مدل های ترافیکی بیشترین حجم و ترافیک از جمله ورود و خروج به سطح شهر و حتی سفرهای داخلی را شامل می باشد که شامل جمله کمربندی جنوبی اراک با ترددی بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ هزار خودرو می باشد، نهایتا یک سری از ترددها از داخل شهر گذشته که با احداث این خیابان، از تعداد این تردد ها کاسته می شود و مناطق مسکونی انتهای هپکو از جمله فاز ۱و ۲ و ۳ شهید بهشتی، کوی مسکن، علم الهدی و سایر نقاطی که به شریان اصلی متصل می شود، دیگر مسیر داخل شهر را انتخاب نمی کنند و ترافیک پل شهرصنعتی و مسیر بلوار آیت اله اراکی به میدان سرداران نیز کاهش می یابد.
خسروی خاطر نشان کرد: از نظر پدافند غیر عامل نیز این پروژه دارای سهم بسزایی در مدیریت شهری و کنترل سوانح و حوادث می باشد.
وی در پایان تصریح کرد:با نظر به موقعیت قرارگیری و با عنایت به اینکه این مسیر کاملا از کنار ریل عبور می کند، تقریبا ۸۰ درصد این پروژه نیازی به تملک ندارد.
نظرات