ایمنی شهر، اولویت شورای پنجم است/ آتش‌نشانان  ...

ایمنی شهر، اولویت شورای پنجم است/ آتش‌نشانان ...

ایمنی شهر، اولویت شورای پنجم است/ آتش‌نشانان بواسطه فداکاری خود عزیز و مورد احترام مردم هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در اولین یادواره شهدای آتش‌نشانی مشهد «ایستگاه آسمانی» که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات بی‌شائبه تمامی کارکنان و مدیران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، اظهارکرد: امروز و در این جمع شاهد حضور 3 نسل ارزشمند این سازمان هستیم؛ نخست، بازنشستگان با کوله‌باری از تجربه و خدمات ارزشمند، دوم، همکارانی که در حال حاضر مشغول نقش‌آفرینی در سازمان هستند و سوم جوانان و بویژه بانوانی که اخیرا به جمع آتش‌نشانان شهر مشهد پیوسته‌اند.

حیدری افزود: این گردهمایی و حضور در کنار یکدیگر نشان از همیت سازمانی و تعلق خاطر به مجموعه‌ای بوده که محور فعالیتش فداکاری و گذشت است.

وی با بیان اینکه برخی از مشاغل خدماتی جامعه، خطرپذیر هستند و نفس پذیرش آن شغل، خطراتی را همراه خود دارد، گفت: جامعه آتش‌نشان ما نیز این خطرپذیری را در بسیاری از حوادث و وقایع نشان داده و اوج آن را در پلاسکو مشاهده کردیم؛ حادثه‌ای تلخ که حمایت و همراهی و همدلی مردم با این قشر فداکار را به اوج رساند و عموم جامعه را با رشادت‌ها و از خودگذشتگی آنها بیشتر آشنا کرد.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: حادثه پلاسکو به مردم نشان داد که آتش‌نشانان نیز در کنار سایر افراد و اقشاری که برای امنیت کشور، تمامیت ارضی، حفظ و حراست از این مرز و بوم و ... تلاش می‌کنند، حضور موثر و فعال دارند.

حیدری خاطرنشان کرد: هرکسی که برای مردم فداکاری کند و یا خود را در معرض فداکاری قراردهد، در نگاه مردم عزیز و مورد احترام است.

وی تاکید کرد: عزیزان آتش‌نشان باید روز به روز در جهت ارتقاء دانش و آگاهی خود گام بردارند و ما نیز در مدیریت شهری و شورای شهر از حیث تجهیزات و امکانات رویکرد حمایتی خود را تداوم خواهیم بخشید.

حیدری گفت: ظرفیتی که در سازمان آتش‌نشانی مشهد، به برکت زحماتی که از گذشته تاکنون شکل گرفته، ظرفیتی بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد برای موضوع ایمنی شهر اولویت قائل شده و ظرفیت‌ها و امکانات لازم برای این حوزه را حتی‌الامکان در بودجه‌های سالانه مصوب کرده است، اظهارکرد: هدف از این رویکرد حمایتی، بهره‌گیری آتش‌نشانان از به روز‌ترین امکانات و همچنین کاهش خطرات و آسیب‌هاست.

حیدری در پایان یاد شهدای آتش‌نشان را گرامی داشت و تصریح کرد: امیدواریم سازمان آتش‌نشانی مشهد همچون گذشته با همت و همراهی شما عزیزان، استفاده از تجربه گذشتگان و تکیه بر انرژی جوانان خود بیش از پیش بدرخشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات