خط انتقال آب به پردیسان قائم(عج) افتتاح شد

خط انتقال آب به پردیسان قائم(عج) افتتاح شد

معاون خدمات شهری شهردار:

توجه به تامین آب پردیسان قائم (عج) ضروری است

با حضور شهردار کرمان،برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و مدیران شهری، خط لوله انتقال آب به پردیسان قائم عجل الله فرجه افتتاح شد.

به گزارش کرمان آنلاین، معاون خدمات شهری شهردارکرمان،در حاشیه افتتاح این خط لوله،برضرورت توجه به تامین آب مجموعه پردیسان قائم عجل الله فرجه  تاکید کرد.

مهدی نیکویی با بیان این که تنها با این خط انتقال آب به پردیسان قائم عجل الله فرجه،مشکل آب این مجموعه حل نمی شود،گفت:حتما باید علاوه بر تبدیل آبیاری پردیسان قائم عجل الله فرجه به شیوه های نوین،درصدی از آب های زیرسطحی و همچنین پساب فاضلاب شهری،به فضای سبز شهر کرمان و به ویژه پردیسان قائم عجل الله فرجه اختصاص پیدا کند.

وی افزود:با توجه به اجرای شبکه فاضلاب در شهر کرمان،بدون شک چاه های آب شهرداری کرمان که به آبیاری فضای سبز شهری اختصاص دارد،خشک خواهد شد؛بنابراین تخصیص درصدی از آب های زیرسطحی و پساب فاضلاب به شهرداری برای آبیاری فضای سبز شهری ضرورت دارد.

معاون خدمات شهری شهردارکرمان، با بیان این که سازمان های آب منطقه ای و آب و فاضلاب باید در این زمینه با شهرداری همکاری کنند،گفت:اکنون،آب های زیر سطحی و پساب فاضلاب به صنعت اختصاص پیدا کرده است؛ بنابراین اگر در این خصوص،مدیران استان با شهرداری کرمان همکاری نکنند،برای آبیاری فضای سبز شهری،قطعا با مشکل کم آبی رو به رو خواهیم شد.

نیکویی همچنین در خصوص خط انتقال آب به پردیسان قائم عجل الله فرجه گفت:با انتقال خطوط آب از مناطق یک و چهار،حدود 40 لیتر آب مازاد برای آبیاری فضای سبز پردیسان قائم عجل الله فرجه و قسمت های مختلف آن به این مجموعه منتقل می شود.

وی با اشاره به نگاه ویژه مهندس عالم زاده،شهردار کرمان،به فضای سبز شهر،از برگزاری جلسه های متعدد برای تامین آب فضای سبز خبر داد و گفت:با توجه به وسعت پردیسان قائم عجل الله فرجه و مشکل کمبود آب برای آبیاری این مجموعه،اقداماتی در دستور کار است که در این راستا، دو خط انتقال آب به این مجموعه منتقل می شود.

معاون خدمات شهری شهردارکرمان،افزود:خط انتقال آب از منطقه یک اجرا و لوله گذاری آن کامل شده که می توان برای آبیاری پارک گردشگری،بخشی از پردیسان قائم عجل الله فرجه،بام کرمان و همچنین آرامستان،از این خط لوله استفاده کرد.

نیکویی همچنین با اشاره به این که از منطقه چهار و انتهای بولوار 22 بهمن نیز خط لوله برای انتقال آب به داخل دریاچه پردیسان قائم عجل الله فرجه منتقل می شود،گفت:در حال حاضر،80 در صد کار انجام شده و تا پایان سال،اقدامات لازم برای انتقال این خط و انتقال مازاد آب این منطقه به مجموعه پردیسان قائم عجل الله فرجه،به پایان می رسد.

وی از حفر چندین حلقه چاه آب خبر داد و افزود:در سال جاری،نزدیک به 7 حلقه چاه عمیق برای تامین آب فضای سبز در مناطق مختلف شهر،حفر شد و برای سال آینده نیز،مجوز حفر 9 حلقه چاه آب گرفته شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات