تمام امکانات شهری برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده است

با توجه به شیوع ویروس کرونا در شهر کرمان؛

تمام امکانات شهری برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده است

اشاره: متأسفانه همه‌گیری کرونا در کشور سیر تصاعدی به خود گرفته و هر روز شمار افرادی که به این ویروس آلوده می‌شوند، افزایش پیدا می‌کند.

البته شهر کرمان تا چند روز قبل، جزو شهرهای سفید از نظر آلوده شدن شهروندان به این ویروس بود، اما کرونا بالاخره راه خود را به کرمان نیز پیدا کرد و از آن به بعد همواره روزانه به تعداد افرادی که به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، بیشتر می‌شود.

قطعاً در چنین شرایط بحرانی یکی از دستگاه‌هایی که باید در کنار کادر بهداشتی و درمانی، تمام امکانات خود را برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از ابتلای شهروندان به بیماری covid-19 به‌کار بگیرد، شهرداری است و شهرداری کرمان نیز با توجه به وظیفۀ ذاتی که در این زمینه دارد، از همان روزهای نخست که شیوع این بیماری در کشور اعلام شد، تمام امکانات خود را برای مقابله با این ویروس کرونا و ابتلای شهروندان به بیماری covid-19بسیج کرد.

دست شهرداری را برای مقابله با کرونا را باز گذاشته‌ایم

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این خصوص با بیان این‌که دست شهرداری کرمان را باز گذاشته‌ایم، گفت: شورای اسلامی شهر کرمان، دست شهرداری را باز گذاشته تا در مقابله با شیوع ویروس کرونا، هر کاری که به‌عنوان مدیریت شهری مصلحت می‌داند و یا در تعامل با دستگاه‌های دیگر ازجمله استانداری و دانشگاه علوم پزشکی ضرورت دارد، انجام دهد.

محمد فرشاد افزود: هم‌چنین تمام وظایفی که ستاد مقابله با ویروس کرونا به عهدۀ شهرداری کرمان گذاشته، انجام می‌دهد؛ ضمن این‌که در جلسات فوق‌العاده‌ای هم که به همین منظور در شورای اسلامی شهر کرمان برگزار شد، به شهرداری تأکید شد تمام اقدامات مربوط به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را انجام دهد.

وی ادامه داد: هم‌چنین تأکید شده کارهایی که مشمول مرور زمان نمی‌شود و مردم می‌توانند در سال آینده مراجعه کنند، به سال آینده موکول شود.

فرشاد بیان کرد: هم‌چنین پیشنهاد شهرداری مبنی بر این‌که شهروندانی که پرداخت عوارض نوسازی و عوارض خودروی خود را به اردیبهشت‌ یا خردادماه سال آینده موکول کنند، مشمول پرداخت جریمه نشوند، در نخستین جلسۀ فوق‌العاده شورا در روز شنبه هفدهم اسفندماه مصوب شد.

وی افزود: در رابطه با تخصیص اعتبارات در خصوص مقابله با ویروس کرونا نیز به شهرداری مجوزهای لازم داده شده است.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که شهرداری کرمان بعد از دانشگاه علوم پزشکی، پرتحرک‌ترین سازمانی است که وظایف خود را در خصوص مقابله با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌دهد، گفت: شهرداری کرمان علاوه بر ضدعفونی اماکن عمومی، پارک‌ها، مبلمان شهری، بازار، محدودۀ بیمارستان‌ها وغیره، کنترل مسافرانی را هم که به شهر کرمان وارد می‌شوند، در دستور کار دارد.

بسیج امکانات شهری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

شهردار کرمان نیز با بیان این‌که شهرداری کرمان با بسیج امکانات شهری، دو اقدام جدی را در دستور کار خود گذاشته است، گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و بیلبوردهای شهری برای آموزش و فرهنگ‌سازی شهروندان، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یکی از موارد اساسی و مهم بود، که در دستور کار شهرداری کرمان قرار گرفته است.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: در حوزۀ عملیات اجرایی هم، علاوه بر ضدعفونی و گندزدایی مداوم تمام ساختمان‌های متعلق به شهرداری، به‌ویژه مناطق پنج‌گانۀ شهرداری که مراجعات مردمی زیاد است، اماکن عمومی شهر ازجمله بازار، ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی‌ها، پایانه مسافربری، پل‌های عابر پیاده، محدودۀ بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، مبلمان شهری، پارک‌ها، غسالخانه وغیره هر روز ضدعفونی می‌شود.

وی ادامه داد: تمام حوزه‌های شهرداری کرمان به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند تا این آلودگی هرچه کمتر منتقل شود.

شهردار کرمان در خصوص کاهش مراجعات مردمی به شهرداری کرمان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: عمدۀ مراجعات مردمی به مناطق پنج‌گانه برای دریافت پاسخ استعلام و عدم خلاف، جهت انتقال سند است که مردم می‌توانند این کار را به سال آینده موکول کنند.

عالم‌زاده با بیان این‌که برخی مردم اصرار دارند هم‌اکنون برای دریافت پاسخ استعلام و عدم خلاف مراجعه کنند، گفت: اگر ما درخواست شهروندان را پاسخ ندهیم، برای شهرداری مشکلات حقوقی ایجاد می‌شود؛ چراکه ممکن است خریدار و فروشنده دچار مشکل شوند.

مردم عوارض خود را پس از پایان بحران کرونا پرداخت کنند

وی افزود: اما در زمینۀ پرداخت عوارض، چون در اسفندماه تخفیف نداریم و تخفیف‌ها از فروردین‌ماه شروع می‌شود، مردم می‌توانند عوارض خود را سال آینده پرداخت کنند.

شهردار کرمان افزود: در خصوص پرداخت عوارض مربوط به خودرو و نوسازی نیز، به شورای اسلامی شهر پیشنهاد داده‌ایم تا مجوز دهند که اگر مردم به‌جای آخر امسال، اردیبهشت یا خردادماه سال آینده مراجعه کنند، مشمول جریمه نشوند که با توجه به همکاری شورای اسلامی شهر کرمان با شهرداری و هم‌چنین ضرورت اندیشیدن تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، شورای اسلامی شهر کرمان با این پیشنهاد موافقت کرد.

عالم‌زاده در خصوص حضور مردم در کمیسیون‌های ماده 77 و ماده 100 گفت: نمی‌توانیم شهرداری و یا حتی برخی از واحدهای شهرداری را تعطیل کنیم؛ چراکه به‌طور مثال کسی که می‌خواهد پایان‌کار بگیرد، باید به کمیسیون ماده 100 مراجعه و جرایم مربوط را پرداخت کند تا بتواند سند را در اختیار بانک بگذارد و مشمول جریمۀ تأخیر نشود؛ بنابراین، اگر ما کارها را تعطیل کنیم، ضرور و زیان متوجه شهروندان خواهد شد.

وی افزود: در این خصوص یا باید ادارات را تعطیل کنند و یا تکلیف شود تا بتوانیم برخی از واحدها را تعطیل کنیم؛ بنابراین، اگر ستاد استانی مقابله با کرونا مجوز دهد تا مدیران بتوانند برخی از واحدها را تعطیل کنند، می‌توانیم واحدهایی را که مراجعات مردمی دارند، تعطیل کنیم تا مردم در سال آینده و پس از پایان این بحران به شهرداری مراجعه کنند.

شهردار کرمان در خصوص تشکیل ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرداری کرمان هم گفت: پس از نخستین جلسه‌ای که به‌عنوان ستاد مقابله با ویروس کرونا در استانداری تشکیل شد، ما هم در شهرداری، ستاد مقابله با کرونا را تشکیل دادیم.

عالم‌زاده افزود: از همان ابتدا، ستاد مقابله با کرونا در شهرداری، فعالیت خود را شروع کرد و همکارانم در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی و خدمات شهری، اقدامات مربوط به فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان و هم‌چنین ضدعفونی اماکن عمومی را به‌طور ویژه در دستور کار قرار دادند و حوزۀ معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری هم ضدعفونی اماکن اداریِ شهرداری را دنبال می‌کند.

اختصاص 2000 متر تبلیغات محیطی به مقابله با ویروس کرونا

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان هم با اشاره به هماهنگی و تعامل نزدیک این معاونت با دانشگاه علوم پزشکی برای ارایۀ آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در خصوص ویروس کرونا از طریق بیلبوردهای شهری و فضای مجازی گفت: تاکنون، حدود 2000 مترمربع تبلیغات محیطی برای مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر کرمان نصب شده است.

محمد جهانشاهی افزود: در مجموع علاوه بر تابلوهای سایر دستگاه‌ها، شهرداری کرمان حدود 1200 مترمربع از بیلبورها و پرتابل‌های سطح شهر را به آگاه‌سازی مردم برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده است؛ ضمن این‌که در همین رابطه، 600 مترمربع بنر هم توسط خانه شهرداری کرمان شده است.

وی به 30 هزار تراکت برای آگاه‌سازی مردم برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این تعداد تراکت از طریق شوراهای اجتماعی محله و سازمان‌های مردم‌نهاد، در نقاط حاشیه‌ای شهر کرمان توزیع شده است.

راه‌اندازی کمپین #دست‌ها_را_باید_شست

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان به اقدامات شهرداری کرمان در فضای مجازی برای آگاه‌سازی مردم نسبت به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: علاوه بر انتشار کلیپ‌ها، طرح‌ها و اخبار مختلف مربوط به ویروس کرونا در فضای مجازی، معاونت فرهنگی اجتماعی کرمان نسبت به راه‌اندازی کمپین #دست‌ها_را_باید_شست در فضای مجازی اقدام کرده است.

جهانشاهی افزود: هم‌چنین این معاونت در خصوص انتشار سایر کمپین‌های مربوط به ویروس کرونا، ازجمله #در_خانه_بمانیم و #کرونا_را_شکست_می‌دهیم در فضای مجازی اقدام کرده است.

برگزاری جُنگ مجازی «کرمونی‌شو» در اینستاگرام

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان با اشاره به تعطیلی جشنوارۀ شهروندی زمستانی شهرداری کرمان که قرار بود با برنامه‌های مختلف و متنوع از 13 اسفندماه در نقاط مختلف شهر برگزار شود، گفت: از این جهت که در شرایط بحرانی کنونی، افزایش نشاط و شادابی شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا ضرورت دارد، به برگزاری جشنوارۀ مجازی #کرمونی_شو اقدام کرده‌ایم.

جهانشاهی با بیان این‌که این برنامه از شنبه هفدهم اسفندماه، همزمان با میلاد حضرت علی علیه‌السلام، ساعت 21:5، با همکاری گروه «خطو» «مسترلاین»، شروع خواهد شد، گفت: این جُنگ مجازیِ شبانه، با آیتم‌های جذاب و با هدف افزایش نشاط اجتماعی و بهره‌برداری از فضای امروز که تحت تأثیر ویروس کروناست، برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: با توجه به این‌که جشنوارۀ شهروندی زمستانی شهرداری کرمان، به‌دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، این جشنوارۀ مجازی، خلاقیتی برای جایگزینی جشنوارۀ شهروندی زمستانیِ میدانی و محیطی است.

جهانشاهی ادامه داد: بیشتر آیتم‌های این برنامه، توسط مردم که بچه‌ها و بزرگترها را شامل می‌شود، تهیه خواهد شد تا خانواده‌ها را به ماندن در خانه و استفاده از فضای خانه و خانواده، تشویق کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان با بیان این‌که دابسمش، یاد کرمان قدیم و چالش‌های مختلف، ازجمله آیتم‌های این جشنوارۀ شهروندی در فضای مجازی است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفتیم بدون این‌که تجمع کنیم و دور هم جمع شویم، در فضای مجازی همه کنار هم باشیم و با حال و هوای زندگی کرمانی‌ها، برنامۀ مشارکتی‌ای را با همکاری شهروندان تجربه کنیم.

جهانشاهی تأکید کرد: باید همه با هم، با امید و با نشاط، این روزها را بگذرانیم تا درنهایت کرونا را شکست دهیم.

وی با بیان این‌که قول این جشنواره را چند روز پیش به مردم داده بودیم، گفت: از شهروندان می‌خواهیم در این جشنواره مشارکت کنند تا با استفاده از این فرصت، دورهمیِ خوبی را تجربه کنیم و به امید خدا، پس از شکست دادن کرونا، دوباره جشنواه‌های شاد و جذاب شهروندی فصلی را از سر بگیریم.

جهانشاهی هم‌چنین با بیان این‌که از با شروع انتشار ویروس کرونا در کشور، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ شهرداری تعطیل شده بود، گفت: برای جلوگیری از ابتلای همکاران مراکز فرهنگی و شهروندانی که به مراکز فرهنگی شهرداری مراجعه می‌کنند به بیماری covid-19، با موافقت شهردار کرمان، این مراکز نیز به حالت تعطیل درآمد.

مقابله با کرونا براساس دستورالعمل ستاد استانی

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان هم با اشاره به بخشنامه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: طبق دستورالعمل و شیوه‌نامۀ دانشگاه علوم پزشکی کرمان مبنی بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا که در قالب بخشنامه ازسوی استانداری کرمان و ستاد استانی مدیریت پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا، به فوریت ازسوی استانداری به تمام دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و آموزشی استان ابلاغ شده، شهرداری کرمان نیز به تبعیت از این دستورالعمل، اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

غلام‌رضا رجایی با اشاره به ارسال شیوه‌نامه‌ی پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا به تمام واحدهای تابعه‌ی شهرداری افزود: برای آموزش نیروهای انسانی شهرداری کرمان در رابطه با پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا، سایت‌های مورد تأیید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ازجمله «آوای سلامت» و «corona.kmu.ac.ir» معرفی شده است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان هم‌چنین از هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای برگزاری دوره‌های آموزشی جهت آموزش پرسنل خبر داد و گفت: جهت آموزش پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، پوسترهایی تهیه و در مجموعه‌ی ساختمان شهرداری نصب شده است.

رجایی با تأکید بر این‌که یکی از راه‌های پیشگیری، رعایت بهداشت شخصی است، گفت: هم‌چنین محلول‌های ضدعفونی‌کننده، تهیه و تحویل واحدهای مختلف شهرداری شده است.

وی استفاده از لیوان‌های یک‌بارمصرف گیاهی را ازجمله اقدامات پیشگیرانه از انتقال ویروس کرونا ذکر و بیان کرد: عدم استفاده از اقلام مشترک ازجمله قندان و پارچ آب نیز، توسط کارکنان خدماتی رعایت می‌شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان هم‌چنین  به ضدعفونی‌کردن تمام اجزای ساختمان شهرداری اشاره کرد و گفت: مکان‌هایی ازجمله آسانسورها و سرویس‌های بهداشتی، به‌صورت مکرر ضدعفونی می‌شود.

رجایی از کاربرد تب‌گیر غیرتماسی در ورودی ساختمان شهرداری جهت مشخص شدن موارد مشکوک خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود، تا زمان اعلام وضعیت عادی، اقدامات پیشگیرانه ادامه خواهد داشت که امیدواریم با با همکاری مردم و تمام کارکنان شاغل در ادارات و شرکت‌ها، این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

اقدامات منطقه یک در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

شهردار منطقه یک کرمان نیز در خصوص اقدامات این منطقه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در محدودۀ منطقه یک و منطقه پنج با بیان این‌که وسایل پارک‌ها از قبیل وسایل بازی کودکان، ست‌های تندرستی، مبلمان پارکی، آب‌خوری‌ها، نرده‌ها و سرویس‌های بهداشتی، شست‌وشو و ضدعفونی شده است، گفت: شست‌وشو و ضدعفونی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها با همکاری سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری و شست‌وشو و ضدعفونی توقف‌گاه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، از دیگر اقدامات است.

رضا خیاط‌زاده افزود: ورودی و محدودۀ بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها نیز شست‌وشو و ضدعفونی شده است.

شهردار منطقه یک با بیان این‌که شست‌وشو و ضدعفونی سایر اماکن عمومی از قبیل ورودی و محدودۀ بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری، ورودی و محدودۀ ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی، بازار بزرگ، قدمگاه، میدان توحید(ارگ)، میدان شهدا، محدودۀ خیابان دکتر شریعتی و مبلمان شهری در معابر اصلی و فرعی، از دیگر اقدامات است، گفت: سطل‌های زبالۀ معابر، صندوق‌های صدقات، باجه‌های تلفن همگانی، خودروهای جمع‌آوری زباله و خودروهای واحد اجراییات نیز شست‌وشو و ضدعفونی شده است.

وی ادامه داد: ماسک و دستکش نیز بین نیروهای تنظیف، حمل زباله و جراییات توزیع شده است.

شهردار منطقه یک با بیان این‌که شست‌و‌شو و ضدعفونی اماکن عمومی از پنج روز قبل شروع شده است، گفت: تمام این اقدامات به‌صورت شبانه‌روزی توسط نیروهای زحمت‌کش معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه یک در حال انجام است؛ ضمن این‌که این فعالیت‌ها، تا شکست کامل ویروس کرونا، در کنار سایر مناطق شهرداری و ارگان‌ها دولتی و خصوصی، ادامه خواهد داشت.

مقابله‌ی جدی شهرداری منطقه دو با شیوع ویروس کرونا

شهردار منطقه دو کرمان هم از مقابله‌ی جدی این منطقه با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

علی سعیدی گفت: شهرداری منطقه دو در راستای وظایفی که به‌عنوان نهاد خدمتگزار به شهروندان بر عهده دارد، جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا، یک‌سری اقدامات پیشگیرانه را براساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار قرار داده که به دقت اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به ضدعفونی کردن ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی محدوده‌ی منطقه دو، مبلمان شهری، نرده‌ها، پله‌های برقی، پل‌های عابر پیاده، وسایل بازی کودکان و وسایل تندرستی موجود در پارک‌های این منطقه گفت: جهت رفاه حال شهروندان، موارد یادشده در ساعات پایانی شب شست‌وشو و ضدعفونی شده و تا اوایل صبح ادامه می‌یابد.

سعیدی با بیان این‌که در کنار اقدامات عمومی انجام گرفته، بهداشت فردی و سلامت کارکنان شهرداری منطقه دو نیز مدنظر است، گفت: تمام اتاق‌ها، سالن اصلی و راهروهای ساختمان شهرداری منطقه دو، همواره ضدعفونی و فضای سالم برای فعالیت و حضور کارکنان و مراجعان فراهم می‌شود.

شهردار منطقه دو افزود: هم‌چنین تمام افراد در ورودی ساختمان منطقه توسط دستگاه ویژه‌ی تب‌سنج کنترل می‌شوند.

سعیدی هم‌چنین به شهروندان توصیه کرد: شهروندان برای حفاظت جان خود و خانواده‌هایشان، لازم است تنها برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شده و از حضور در اماکن پُرتردد پرهیز کنند؛ ضمن این‌که رعایت موارد توصیه‌شده توسط پزشکان را جدی بگیرند.

تلاش شبانه‌روزی شهرداری منطقه سه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

شهردار منطقه سه هم با اشاره به اقدامات مختلف پیشگیرانۀ این منطقه برای مقابله با ویروس کرونا، با بیان این‌که از زمان اعلام بیماری کرونا در کشور، اقدامات پیشگیرانه در منطقه سه شهر کرمان آغاز شد، از ضدعفونی تمام قسمت‌‌های ساختمان شهرداری منطقه سه به‌ویژه آسانسورها با محلول وایتکس، هر روز بعد از پایان ساعت اداری خبر داد.

رامین امیرمداح افزود: ایستگاه‌های اتوبوس محدوده‌ی این منطقه نیز هرشب ضدعفونی می‌شود.

شهردار منطقه سه ادامه داد: ضدعفونی روزانه‌ی تمام ماشین‌آلات تنظیف، حمل زباله و خوروهای استیجاری این منطقه از دیگر اقدامات است.

امیرمداح با بیان این‌که به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مسیرهای پُرتردد منطقه سه ازجمله خیابان شریعتی، به‌صورت روزانه ضدعفونی می‌شود، گفت: تمام پارک‌های محدوده‌ی منطقه سه به‌ویژه مبلمان پارکی در حال ضدعفونی‌کردن است.

وی افزود: هم‌چنین روزانه ماسک، دستکش، دستمال کاغذی و مایع ضدعفونی بین پرسنل منطقه سه توزیع می‌شود.

شهردار منطقه سه به خرید و اضافه‌کردن دو دستگاه پمپ همراه با مخزن، به موجودی پمپ‌های این منطقه، برای گندزدایی و ضدعفونی اشاره کرد و گفت: هم‌چنین بین تمام نیروهای تنظیف و حمل زباله در این منطقه، ماسک و دست‌کش توزیع شده است.

امیرمداح از خرید یک دستگاه «تب‌سنج لیزری» برای بررسی روزانه‌ی دمای بدن کارکنان منطقه سه در بدو ورود به اداره خبر داد و گفت: هم‌چنین برای گندزدایی و ضدعفونی لحظه‌ای، پمپ‌های اسپری کوچک و بزرگ بین کارکنان واحدهای این منطقه توزیع شده است.

وی فعال‌کردن مجدد سیستم گرمایشی این منطقه برای گرم نگه‌داشتن محیط، توزیع کیف‌های کمک‌های اولیه بین معاونت‌های منطقه، اختصاص دو نیروی خدماتی برای ضدعفونی کردن تمام اتاق‌های شهرداری منطقه سه به‌صورت ساعتی و هم‌چنین مساعدت حداکثری با همکاران متقاضیِ استفاده از مرخصی به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را از دیگر اقدامات این منطقه برشمرد.

شهردار منطقه سه افزود: هم‌چنین تمام لیوان‌های شیشه‌ای جمع‌آوری و لیوان‌های کاغذی یک‌بارمصرف جایگزین شده است.

امیرمداح از طراحی و بنرهایی با موضوعات مختلف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و چگونگی شست‌وشوی دست‌ها و نصب آن‌ها در طبقات و اتاق‌های ساختمان منطقه سه خبر داد و گفت: بروشورهایی نیز در این زمینه در اختیار کارکنان منطقه سه قرار داده شده است.

شهردار منطقه چهار کرمان با اشاره به اقدامات این منطقه در مقابله با ویروس کرونا گفت: در این زمینه در تلاش هستیم با همکاری بین‌بخشی، اقدامات لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام گیرد.

محمدحسین مؤمنی ضدعفونی وسایل بازی و تندرستی پارک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و سرویس‌های بهداشتی سطح منطقه به‌صورت شبانه را ازجمله برنامه‌های این منطقه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برشمرد و گفت: هم‌چنین تهیه و نصب پوسترهای اطلاع‌رسانی در خصوص رعایت نکات بهداشتی در سرویس‌های بهداشتی، توزیع مواد ضدعفونی‌کننده برای شست‌وشوی سطوح در منطقه و توزیع دستکش و ماسک بین پرسنل و کارگران منطقه، از دیگر اقداماتی است که در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط این منطقه صورت می‌گیرد.

مؤمنی با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی لازم برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در همۀ نقاط شهر انجام گرفته است، از شهروندان خواست تا در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.

ضدعفونی بازار کرمان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان هم از ضدعفونی بازار کرمان، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

فرزاد خضری، ضدعفونی معابر و اصناف را از اولویت‌های شهرداری کرمان دانست و افزود: هر روز از ساعت یک بامداد، مناطق پنج و یک شهرداری کرمان به‌صورت مشترک، بازار را ضدعفونی می‌کنند؛ ضمن این‌که ضدعفونی معابر و اصناف تمام مناطق شهر کرمان در دستور کار قرار دارد.

وی در زمینۀ اقدامات پیشگیرانه‌ی شهرداری کرمان در مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: شهرداری کرمان از روزهای گذشته اماکن عمومی از قبیل پارک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، اتوبوس‌ها وغیره را در مناطق مختلف شهر کرمان ضدعفونی‌ کرده است.

وی با بیان این‌که شهرداری کرمان تا ۱۵ فروردین، معابر، بازار، اصناف و سایر اماکن را به‌صورت مستمر و منظم ضدعفونی خواهد کرد، گفت: ضدعفونی را در دو شیفت انجام خواهیم داد؛ معمولاً ظهرها که مغازه‌ها تعطیل است، یا شب‌ها از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد به بعد، ضدعفونی انجام خواهد شد.

خضری ادامه داد: شهرداری با بودجۀ داخلی خود معابر عمومی را ضدعفونی‌ می‌کند که امیدواریم با همکاری مدیریت بحران استانداری، بخشی از این هزینه‌ها تأمین شود.

وی در زمینه‌ی ضدعفونی حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان گفت: سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان، از همان ابتدا که شیوع ویروس کرونا اعلام شد، ضدعفونی تمام اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس را آغاز کرده است.

ضدعفونی پایانه‌های اتوبوس

مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرمان نیز از ضدعفونی پایانه‌های اتوبوس در مسیرهای فرودگاه، ترمینال و راه‌آهن به‌منظور پیشگیری از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا خبر داد.

هادی خدادادی با تأکید بر لزوم مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا در پایانه‌های اتوبوس‌های بین‌شهری گفت: به‌دلیل رفت‌وآمد شهروندان در اماکن عمومی، وظایف و دستورالعمل‌هایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، به ادارات و سازمان‌ها ابلاغ شده که در این راستا، سازمان حمل‌ونقل و بار و مسافر شهرداری کرمان اقدامات لازم را در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به این‌که تاکنون، اتوبوس‌هایی که در سیستم حمل‌و‌نقل شهری فعالیت می‌کردند، هر شب نظافت می‌شدند، افزود: هم‌چنین علاوه بر تنظیف، ضدعفونی اتوبوس‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری با اشاره به وجود 150 اتوبوس، شامل 70 اتوبوس متعلق به شهرداری و 80 اتوبوس بخش خصوصی گفت: ضدعفونی اتوبوس‌های متعلق به شهرداری کرمان نیز شروع شده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرمان با بیان این‌که ایستگاه‌های اتوبوس نیز تاکنون، به‌طور متوسط هفته‌ای سه‌بار توسط این سازمان نظافت می‌شدند، گفت: با توجه به حجم کار، با هماهنگی شهرداران مناطق پنج‌گانه، تنظیف و ضدعفونی ایستگاه‌های اتوبوس در دستور کار شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه قرار گرفته است.

ضدعفونی تاکسی‌های درون‌شهری

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان هم‌چنین از ضدعفونی تمام تاکسی‌های شهر کرمان برای پیشگیری از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا خبر داد.

خدادادی با این‌که تمام تاکسی‌های درون‌شهری در ایستگاه میدان شهدا ضدعفونی شدند، گفت: هم‌چنین برای ضدعفونی مکرر تاکسی‌های شهری، با چهار کارواش در چهار منطقه‌ی شهری هماهنگ کرده‌ایم که راننده‌های تاکسی می‌توانند با مراجعه به این کارواش‌ها، خودروی خود را به‌صورت نیم‌بها شست‌و‌شو و ضدعفونی کنند.

خدادادی افزود: راننده‌های تاکسی ملزم شده‌اند نسبت به گندزدایی و ضدعفونی خودروی خود اقدام کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات