استمرار اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا در سطح شهر/ اصلاح بودجه سال جاری شهرداری ساری

استمرار اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا در سطح شهر/ اصلاح بودجه سال جاری شهرداری ساری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه که با حضور معاون اداری و مالی شهرداری برگزار گردید، زلیکانی بحث شیوع کرونا ویروس و ضرورت تلاش همگانی برای مقابله با آن را مورد توجه قرار داد و از کادرهای درمانی اعم از پزشکان و پرستاران که مجاهدان خط مقدم این مبارزه بی امان هستند، قدردانی نمود.

تقدیر علی اکبر زلیکانی از مجاهدان خط مقدم مبارزه با کرونا

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری برای سردار شمشیربند ریاست شورا که بدلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه بسر می برد، آرزوی شفای عاجل نموده و از شهردار ساری و همکاران شهرداری که در این ایام با تمام وجود و بی وقفه در حال کمک رسانی به عملیات پیشگیرانه می باشند، تشکر کرد.

وی گفت: کرونا بیماری سختی نیست اما اگر مراقبت نکنیم، بر اثر شیوع بیشتر و تداوم زنجیره انتقال، کار سخت خواهد شد.

زلیکانی همچنین بر ضرورت استمرار اقدامات پیشگیرانه برای کمک به حفظ سلامتی شهروندان تأکید کرد و افزود: پرسنل زحمتکش شهرداری خصوصاً در سازمان های خدمات رسان این روزها حضور پررنگ و مداوم در صحنه دارند و لذا باید تجهیزات ایمنی و بهداشتی برای این عزیزان به میزان کافی فراهم شود.

وی همچنین در خصوص نحوه جذب و بکارگیری رانندگان استیجاری در شهرداری نیز اذعان داشت: نظر همکاران ما در شورا این است که عدالت در این حوزه رعایت شود. شورای شهر دارد کمک می کند یک عده جوان سرکار باشند اما عدالت باید رعایت شود. با وجود نظارت شورا متأسفانه بازهم بوی بی عدالتی می آید.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با تأکید بر اینکه در فرآیند جذب و بکارگیری رانندگان استیجاری، شایسته سالاری باید در اولویت باشد تصریح کرد: نباید طوری شود کسی که حامی ندارد به رغم امتیازات دیگر جذب نشود اما فردی که امتیاز کم تری دارد صرف داشتن حامی مشغول بکار شود. لازم هست ملاک و معیاری باشد تا افراد عادلانه انتخاب و فرآیند نیز اصلاح گردد.

در ادامه، شورا وارد دستور کار جلسه شد که بررسی نامه ها و مصوبات کمیسیون ها بود. ابتدا کوروش یوسفی ساداتی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا نامه های این کمیسیون را مطرح کرد.

با توجه به اتمام موعد قرارداد انتقال زباله شهر، از جمله نامه های کمیسیون بودجه مربوط به برگزاری مناقصه جهت تعیین پیمانکار جدید انتقال زباله و عقد قرارداد بود که شرکت کنشگران کاسپین برنده ی آن معرفی شد. این طرح بصورت دو فوریتی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر، کلیات آن به تصویب رسید.

یکی دیگر از مصوبات این جلسه، اصلاح بودجه سال 98 شهرداری بود که با توجه به افزایش هزینه های جاری، نسبت بودجه جاری به عمرانی از 34.5 % جاری، 65.5 % عمرانی به 41 درصد جاری ، 59 درصد عمرانی اصلاح گردید.

موضوع دیگری که در این جلسه طرح گردید پیشنهاد دریافت تسهیلات کم بهره از سوی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی جهت اجرای طرح هایی در راستای ایجاد منابع درآمدی پایدار که با توجه به برخورداری از توجیه اقتصادی مناسب، مورد تصویب شورا قرار گرفت.

در این جلسه همچنین موضوع رانندگان استیجاری، نحوه بکارگیری آنان و لزوم ضابطه مندی فرآیند جذب و بکارگیری رانندگان مورد بحث قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات