روابط عمومی فعال در سازمان‌ها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است/ اطلاع‌رسانی پویش «#هرهفته_الف_ب_ایران» از مهم‌ترین شاخص‌های عملکرد روابط عمومی‌های وزارت نیرو در سال جاری است

روابط عمومی فعال در سازمان‌ها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است/ اطلاع‌رسانی پویش «#هرهفته_الف_ب_ایران» از مهم‌ترین شاخص‌های عملکرد روابط عمومی‌های وزارت نیرو در سال جاری است

به‌گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نیرو (پاون)، در پيام "رضا اردکانیان" آمده است: «روابط عمومی فعال در سازمان‌ها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. امروزه نقش روابط عمومي از اطلاع‌رسانی صرف به نهادی تصمیم­ساز و مشاوری مطلع در راستای تحقق اهداف سازمان و ذی‌نفعان تبدیل گشته است. پیچیدگی روابط انسانی و تغییر مدل‌های ارتباطی سبب شده محتوای خلاق در مورد اهداف و عملکرد سازمان و توزیع آن با بهره‌گیری از ابزارهای یکپارچه ارتباطی با هدف توسعه آگاهی یک اصل مهم محسوب گردد. بر همین اساس، توفیق روابط عمومی‌ها مستلزم شناخت عمیق از وضعیت موجود، توانمندی لازم برای ارتباط­گیری با عموم مردم و تاثیرگذاری بر تفکر و تصمیمات و بایدها و نباید‌های درون سازمانی است.
در اين راستا، عملکرد روابط عمومی‌هاي صنعت آب و برق باید به گونه‌ای باشد که در نهایت منجر به تبلور همدلی در بخش‌های مختلف وزارت نیرو، جامعه و افزایش سرمایه اجتماعی به عنوان مهم‌ترین عامل شتاب­دهنده حرکت توسعه در کشور شود.
از جمله مهم‌ترین شاخص‌های عملکرد روابط عمومی‌های وزارت نیرو در سراسر کشور در سال ­جاری، اطلاع‌رسانی و‌ افزایش آگاهی در خصوص پویش «#هرهفته_الف_ب_ایران»؛ «ساخت و سازها» و «سازوکارها» به عنوان نیروی محرکه بخش‌های گوناگون تولیدی و خدماتی وزارت نیرو در سالی است که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده است. اين امر، بويژه در بخش «سازوكارها» از پويش مزبور حائز اهميت دوچندان است.
اینجانب ضمن قدردانی از تلاش­های همکاران روابط عمومی در سراسر کشور در پویش سال گذشته، تاکید می‌نمایم بهره‌گیری از فناوري‌هاي نوین ارتباطی همراه با بازبینی مجموعه فرایندها، رویه‌ها و دستورالعمل‌ها و سازوکار‌ها از جمله اموری است که تلاش مضاعف ‌روابط عمومی­‌های صنعت آب و برق را در سراسر کشور می‌طلبد و می‌تواند آثاری ماندگارتر از آنچه تاکنون به دست آمده بر جای گذارد.
انتظار می‌رود این تلاش­ها، منجر به افزایش اعتماد بین مردم و سازمان‌های مرتبط با صنعت آب و برق، ارتقای سواد آب و انرژی در مخاطبان و بویژه مردم، طراحی سازوکارهای مشارکت مصرف­‌کنندگان در تصمیم­سازی‌ها و فرایند‌ها، نوسازی اطلاعات و دانسته‌های مردم درباره وضعیت منابع آب و انرژی کشور، ایجاد ارتباط موثر و متقابل با نخبگان محلی و منطقه‌ای برای همکاری بیشتر با صنعت آب و برق و سرانجام تغییر رفتار مشترکان، کارکنان و سایر ذی‌نفعان به رفتار مطلوب شود.
در پایان، روز روابط عمومی را خدمت همه شما همکارانم در روابط عمومی‌های صنعت آب و برق تبریک گفته و از درگاه خداوند متعال، قبولي طاعات و عبادات‌تان و توفیق روزافزون یکایکتان را در خدمت به ملت شریف ایران اسلامی خواستارم.»
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات