ساخت دستگاه "چاله‌زنی فوری" برای نصب پایه‌های برق در جنوب کرمان

ساخت دستگاه "چاله‌زنی فوری" برای نصب پایه‌های برق در جنوب کرمان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمید مرادی" با اعلام این خبر افزود: این دستگاه به پیشنهاد همکاران شرکت برق جنوب کرمان و با همکاری شرکت هیماکو ساری ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی افزود: هدف از طراحی و ساخت این دستگاه، حفر چاله و کمک به نصب پایه‌های برق در زمان وقوع حوادثی از قبیل سیل، زلزله، طوفان، برف و... است تا در مواقع بحران، دسترسی و بازسازی شبکه‌های برق خسارت دیده در کمترین زمان ممکن امکان‌پذیر شود.
مرادی، با اشاره به مزایا و قابلیت‌های دستگاه چاله‌زن فوری گفت: این دستگاه توانایی حفاری در عمق دو متر و با قطر ۶۰ سانتی‌متر را دارد، همچنین دارای مته الماس با امکان حفاری در زمین‌های سنگلاخ بوده و مجهز به سیستم تنظیم فشار حفاری است.
وی در ادامه افزود: کاهش زمان حفر یک چاله از چند ساعت به چند دقیقه کاهش یافته، افزایش عمق و قطر چاله نسبت به نمونه‌های مشابه موجود داخلی و کاهش هزینه‌ها نسبت به نمونه‌های قبل، از مزایای این دستگاه به‌شمار می‌آید.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان خاطرنشان کرد: دستگاه چاله‌زن فوری قابل نصب روی تراکتور چهار سیلندر، فرگوسن و رومانی و ترجیحا جفت دیفرانسیل بوده و توانایی حفر چاله برای یک پایه برق در کمتر از پنج دقیقه را دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات