نرخ جدید کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر و بار درون شهری در سال 1399 اجرایی شد
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: با مصوبه شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری، افزایش نرخ کرایۀ ناوگان تاکسیرانی قزوین در سال 1399 شامل تاکسی های خطی، گردشی و آژانسی در تمامی مسیرها و خطوط نسبت به سال گذشته، با 25 درصد افزایش به طور میانگین اجرایی شد.
وی ادامه داد: برچسب نرخ کرایه های جدید بین رانندگان تاکسی توزیع شده و تمامی رانندگان تاکسی مکلف به نصب آن در سمت راست شیشه جلوی تاکسی هستند تا برای مسافرین قابل دید باشد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: در اسفند ماه سال گذشته جلسات کارشناسی تعیین نرخ کرایه جدید در سازمان تاکسیرانی برگزار شد و با توجه به مسائلی همچون افزایش نرخ تورم، مشکل پول خرد و افزایش نرخ لوازم یدکی، نرخ جدید تعیین و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری اجرایی گردید.
وی بیان کرد: در هنگام برگزاری جلسات کارشناسی برای تعیین نرخ کرایه، نرخ ها با فواصل 500 تومانی تنظیم شد تا مشکلی از جهت تامین پول خرد برای شهروندان و تاکسیرانان پیش نیاید.
عرشیان خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم مقابله با شیوع ویروس کرونا بحث پرداخت الکترونیک کرایه به طور جدی در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار گرفته است و در حال مذاکره با شرکت های ارائه دهندۀ خدمات نرم افزاری مربوطه هستیم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزود: در سال جدید، نرخ کرایه ناوگان بار درون شهری شامل: وانت بار، نیسان، خاور، کمپرسی، پیک موتوری و ... نیز با 21 درصد افزایش به طور میانگین اجرایی و ابلاغ شد.
عرشیان در خاتمه گفت: جهت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت سوار شدن 3 مسافر در تاکسی ها هیچ گونه افزایش نرخ کرایه در نظر گرفته نشده و شهروندان گرامی در صورت مشاهدۀ هر گونه تخلف در خصوص دریافت نرخ کرایه می توانند شکایات خود را به طور حضوری با نیروهای گشت و بازرسی حمل و نقل عمومی و مسئولین خطوط تاکسیرانی مستقر در سطح شهر، سامانه پیامکی 30007133 و سامانه ارتباط مردمی سازمان تاکسیرانی (سامت) به شماره 33839 به طور 24 ساعته و شبانه روزی در میان گذارند. بدیهی است که گزارش های ارائه شده قابل طرح در هیئت انضباطی بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
پایان پیام
لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین
نظرات