در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد: تعرفه بهای خدمات سازمان سیما و منظر و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت
در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد: تعرفه بهای خدمات سازمان سیما و منظر و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت جلسه کمیسیون بودجه در خصوص بررسی تعرفه بهای خدمات سازمان سیما و منظر و سازمان حمل و نقل بار و مسافر با حضور اعضای کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار گردید.
حجت جذب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت ایام سالگرد رحلت حضرت امام(ره) و قیام 15 خرداد در خصوص لایحه تعرفه بهای خدمات سازمان سیما و منظر تصریح نمود: برخی از آیتم ها در تعرفه بها پس از گذشت چند سال از قیمت گذاری نیاز به یک کارشناسی مجدد برای قیمت گذاری براساس قیمت های روز دارد اما در برخی از آیتم ها مانند استندها که برای موضوعات فرهنگی استفاده می شود و بحث درآمدی و تجاری در آن مطرح نیست، نیازی برای به روز رسانی قیمت ها در آن آیتم نیست.
اسماعیل حاجی پور رییس شورای اسلامی شهر رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر لزوم حفاظت از حق و حقوق شهرداری بیان نمود: در برخی موارد نامه ای از ارگان های دیگر مانند فرمانداری و یا استانداری برای استفاده رایگان از امکانات شهرداری مانند استند ها فرستاده می شود. مدیران شهرداری باید دقت نمایند که تنها نهادی که می تواند دستور تخفیف را برای استفاده از امکانات شهرداری بدهد، شورای شهر است. اگر هر مدیری بدون مجوز از شورای شهر و بر اساس نامه ارگانهای دیگر بر اساس تعرفه بها عمل نکند تخلف محسوب می شود و در آینده این نکات می تواند مدیران شهرداری را در دادگاه دچار مشکل نماید. با افرادی که با سلامت کار نمی کنند باید به شدت برخورد نمود اما افرادی که با سلامت و صادقانه کار میکنند باید از خود مراقبت کنند تا سهوا در چنین موضوعات قانونی درگیر نشوند.
اعضای کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی با پیشنهاد شهرداری در خصوص تعرفه بهای خدمات سازمان سیما منظر موافقت نمودند و تاکید کردند بر اساس مصوبه شورا همچنان تخفیف 50 درصدی در خصوص موضوعات فرهنگی اعمال شود.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی در خصوص تعرفه بهای خدمات سازمان حمل و نقل بار و مسافر بیان نمود: افزایش نرخ در برخی از آیتم ها که جدیدا به دفترچه تعرفه بها اضافه شده غیر متعارف است. مثلا وقتی یک راننده تاکسی تلفنی از یک تاکسی تلفنی به تاکسی تلفنی دیگر منتقل میشود چرا باید برای این جابه جایی 500 هزار تومان پرداخت نماید در حالی که خدماتی از سازمان دریافت نمی کند. باید نرخ های مربوط به این تاکسی ها از تاکسی های فرودگاه و راه آهن به شکلی متفاوت محاسبه شود.
حجت جذب با انتقاد نسبت به استفاده از اتوبوس های شهر رشت در شهر قزوین خاطرنشان کرد: چندین سال است که اتوبوس های شهر رشت که حداقل 30 میلیارد تومان ارزش آن می باشد بلاتکلیف مانده است. سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری باید هرچه سریعتر با یک بررسی کارشناسی این اتوبوس ها که سرمایه این شهر هستند را تعیین و تکلیف نماید.
اسماعیل حاجی پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر حمایت از اقشار آسیب پذیر افزود: راننده های تاکسی از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند. هرکدام از این راننده ها به دلیل نوع کاری که انجام می دهند بعد از گذشت چند سال دچار مشکلات جسمی می شوند و از هیچ نهاد و یا ارگانی نیز حمایت نمی شوند. در خصوص افزایش نرخ تاکسی باید به نحوی عمل نمود که این راننده ها بتوانند هزینه های زندگی و خودرو خود را تامین نمایند. اما برای نرخ اتوبوس ها از آنجایی که اقشار مختلفی از جامعه از جمله اقشار ضعیف جامعه هم از این خدمات همچنان بتوانند استفاده نمایند باید حداقل افزایش را در نرخ اتوبوس ها بدهیم.
اعضای کمیسیون برنامه بودجه با بررسی تعرفه بهای خدمات سازمان حمل و نقل بار و مسافر پس از اصلاح برخی از آیتم ها با تعرفه بهای این سازمان نیز موافقت نمودند.
نظرات