تخصیص 150 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان هرمزگان/ تامین آب شرب 65 روستا تا پایان امسال

تخصیص 150 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان هرمزگان/ تامین آب شرب 65 روستا تا پایان امسال

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "امین قصمی" افزود: همچنین آبفا بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آبرسانی به 65 روستای استان را با اعتبار 136 میلیارد تومان تا پایان امسال در دستور کار دارد که اکثر این روستاها یا فاقد شبکه آب بوده و یا فاقد منابع آبی پایدار هستند.
وی با اشاره به اینکه رویکرد آبفا در روستاها، تامین آب شرب پایداراست، تصریح کرد: از جمله منابع آبی پایداراحداث آب شیرین کن هاست که در حال حاضر تعداد 10 سایت آب شیرین کن با ظرفیت 20 هزار متر مکعب در شبانه روز در حال اجرا است و جمعیتی بالغ بر 74 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد 28 مجتمع آبرسانی روستایی در استان تعریف و طراحی شده که هم اکنون در مرحله اجراست.
مدیرعامل آبفای استان هرمزگان در ادامه اظهار داشت: تعداد 385 روستای استان با جمعیتی بالغ بر 29 هزار نفر فاقد تاسیسات و شبکه آبرسانی هستند که دلایل عمده آن، پراکندگی این روستاها درسطح استان وعدم وجود منابع آبی پایدارو قابل شرب در نزدیکی مناطق روستاهای مذکور است. همچنین عمده این روستاها زیر 20 خانوار بوده و آبرسانی به آنها در اولویت برنامه‌های آبفاست.
به گفته قصمی، منابع آبی سطحی شامل سدها نیز از دیگر منابع تامین آب شهرها و روستاها است که در حال حاضر طرح‌های آبرسانی از سد جگین به شهر سردشت و روستاهای مسیر و تامین آب شهر گوهران و 57 روستاهای آن از سد سُهران در حال اجراست. همچنین سدهای استقلال و سرنی نیز از دیگر منابع تامین آب استان است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات