مدیریت مصرف برق، تنها راه برون رفت از خاموشی‌های احتمالی تابستان

مدیریت مصرف برق، تنها راه برون رفت از خاموشی‌های احتمالی تابستان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مرسل صالحی با بیان اینکه امسال طرح ۰۹۹ برای عدم خاموشی در اصفهان همچون سال گذشته در برنامه است، افزود: در سال 97  مدیریت بار کمتری اتفاق افتاده بود بنابراین بیشتر شاهد خاموشی در سطح شهر بودیم اما در سال 98 طرح 098 تامین شد که باهدف پیشگیری از خاموشی به تصویب رسید و به لطف خدا در سال گذشته با همراهی مردم خاموشی صورت نگرفت به همین منوال در سال 99 هم طرح 099 را برنامه ریزی کردیم تا قطعی برق نیز امسال صورت نگیرد.
وی افزود: برنامه جامعی ازسوی وزارت نیرو ارائه شده که راهکارهایی برای عبور از پیک تابستان ۹۹ در آن مشخص و تراز تولید و مصرف را برای هر یک از شرکت های توزیع برق کشور مشخص کرده است که بر اساس این طرح شهرستان اصفهان باید ۱۱۵ مگاوات از کل افزایش پیک بار کشور را مدیریت کند.
وی گفت: امسال نیز برای کل کشور حداقل چهار هزار مگاوات  کمبود برق پیش‌بینی شده‌ است. مشارکت هموطنان در صرفه‌جویی در ساعات اوج مصرف تابستان، راهکار برون‌رفت از مشکلات تامین برق است.
وی با اشاره به اینکه در محدوده شهرستان اصفهان 900 هزار مشترک داریم که در سال قبل 29 درصد از مشترکان (262 هزار مشترک) به دلیل رعایت الگوی مصرف مشمول دریافت پاداش از سوی شرکت توانیر شدند، افزود: در همین زمینه 19 درصد از مشترکان(172 هزار مشترک) به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف جریمه شدند.
وی گفت: در قبوض مشترکان خوش مصرف خانگی در سال 98، 4 میلیارد تومان پاداش اعمال شد، اعمال این بسته تشویقی در صورت رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال قبل خواهد بود.
صالحی، با اشاره به اینکه الگوی مصرف در ماه‌های پیک (ابتدای خرداد تا اواخر شهریورماه) 300 کیلووات ساعت برق است، افزود: در ماه‌های دیگر سال الگوی مصرف برق 200 کیلووات ساعت است و برق مصرفی مشترکانی که الگوی مصرف را در هر یک ازاین ماه‌ها رعایت نکنند با 23 درصد افزایش محاسبه خواهد شد.
وی از مردم خواست تا با رعایت الگوی مصرف از اول خرداد تا پایان شهریور در ساعات ۱۲ تا ۱۶ مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا مجبور به اعمال خاموشی 2 ساعته در اصفهان نشویم.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته برای کاهش مصرف برق گفت: تشکیل شبکه مدیریت بار در استانداری، جابه‌جایی ساعات کاری ادارات و بانک‌ها، اطلاع رسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی، نصب بنرهای مدیریت مصرف و غیره از جمله برنامه‌های کاهش مصرف برق هستند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات