همکاری بیش از 1000 مشترک کشاورزی در طرح‌های پیک‌سایی برق استان مرکزی

همکاری بیش از 1000 مشترک کشاورزی در طرح‌های پیک‌سایی برق استان مرکزی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد نظام آبادی" افزود: کشاورزان می‌توانند در ساعات اوج مصرف برق از ساعت 13 تا 17 در بازه زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور، با خاموش کردن چهار ساعته موتور پمپ‌های چاه مزارع در دوره پیک مصرف، سایر 20 ساعت شبانه‌روز را به صورت رایگان از برق استفاده کنند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری یک‌هزار و 27 مشترک کشاورزی 16.7 مگاوات در مصرف برق استان مرکزی صرفه‌جویی صورت گرفته است و پاداشی به مبلغ 5 میلیارد و 100 میلیون ریال در صورتحساب برق آنان لحاظ شده است.
نظام آبادی افزود: بیش از 738 هزار مشترک برق در استان مرکزی از خدمات این شرکت برخوردار بوده و 10 هزار و 358 مشترک کشاورزی حدود 21 درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص داده‌اند.
وی بابیان اینکه در تابستان به ازای افزایش هر درجه دمای هوا 800 مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می‌یابد، افزود: در زمان پیک بار وسایل سرمایشی بیشترین استفاده برق را در بین مشترکان به خود اختصاص می‌دهند؛ طبق بررسی‌ها سالانه ۲۰ هزار مگاوات برق در این سیستم‌ها در کل کشور مصرف می‌شود که رقم بسیار زیادی است.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطرنشان کرد: منظور از مصرف بهینه برق، انتخاب روش‌ها، تدابیر و زمان مناسب در مصرف درست انرژی است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات