کاهش 50 درصدی میزان مصرف آب در واحدهای بخار نیروگاه شهید رجایی قزوین

کاهش 50 درصدی میزان مصرف آب در واحدهای بخار نیروگاه شهید رجایی قزوین

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "یونس علی دشتدار" معاون تولید نیروگاه بخار شهید رجایی با اعلام این خبر گفت: به منظور شناسایی مسیرها و نقاط هدررفت آب و انرژی در واحدهای نیروگاه برای کاهش مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست، تاکنون اقدامات موثری در نیروگاه انجام شده است که اجرای طرح بهبود وضعیت سیستم خنک کاری کمکی واحدهای بخاری، بخشی از این فعالیت‌هاست.
وی افزود: از سال 94 با هدف بهبود وضعیت فن‌های سیستم خنک کاری نیروگاه بخار، فاز مطالعاتی و تحقیقاتی این طرح آغاز شد که پیش‌بینی می‌شد در صورت عملیاتی شدن این طرح، انتظار افزایش راندمان سیستم خنک کاری و در پی آن، کاهش قابل توجه مصرف آب را داشته باشیم.
معاون تولید نیروگاه بخار شهید رجایی ادامه داد: پس از پایان فاز مطالعاتی و تحقیقاتی که به مدت 3 روز به طول انجامید، این پروژه وارد فاز عملیاتی شد که در نهایت، سال 97، 60 درصد آن با انجام فعالیت‌های اصلاحی به نتیجه رسید و میزان مصرف آب در سیستم خنک کاری کمکی نیروگاه بخار، کاهش قابل ملاحظه‌ای یافت.
دشتدار ادامه داد: در تکمیل این پروژه که با همفکری و خرد جمعی متخصصان و کارشناسان نیروگاه به انجام رسید، امسال شاهد کاهش 50 درصدی مصرف آب در نیروگاه بخار هستیم که این میزان کاهش مصرف آب، نشان از اهمیت اجرای این طرح دارد.
نیروگاه شهید رجایی دارای 13 واحد بخار و سیکل ترکیبی است که انرژی الکتریکی حدود 4 درصد از مصرف کنندگان را تامین می‌کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات