برای تأمین آب خاکستری باید از تمام امکانات ممکن  ...

برای تأمین آب خاکستری باید از تمام امکانات ممکن ...

برای تأمین آب خاکستری باید از تمام امکانات ممکن بهره برد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، علیرضا شهریاری در نشست امضای تفاهم‌نامه جداسازی آب شرب از آب خاکستری میان شهرداری مشهد، سازمان نظام مهندسی و شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: طرح جداسازی آب خاکستری برای شهر بسیار مفید خواهد بود و با توجه به مشارکت شرکت آب و فاضلاب و سازمان نظام‌مهندسی این طرح از این سازمانها به‌عنوان یادگاری ارزشمندی برای مشهد باقی خواهد ماند.

وی افزود: چنین طرحی برای شهر مشهد با شرایط ویژه آن بسیار حیاتی است. باتوجه به زیبایی‌های چشم‌نواز مشهد از باب فضای سبز و گل و گیاه‌های بسیار جذاب در تمام نقاط شهر که به همت شهرداری تهیه و تعبیه‌شده است، اجرای چنین طرح‌هایی بسیار ضروری به نظر می‌رسد و هر چه در توان داریم باید در زمینه تأمین آب موردنیاز جهت نگهداری این فضای سبز انجام دهیم.

شهریاری اضافه کرد: اصرار و تأکید بسیار ما برای احداث و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از تصفیه‌خانه‌های لوکال مشهد نیز در همین راستاست تا ضمن جداسازی آب موردنیاز برای نگهداری فضای سبز از آب شرب مردم، امکانات بهتری در اختیار معاونت خدمات شهری و همچنین شهروندان به‌منظور آبیاری فضای سبز معابر مشهد قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل کمبود منابع آبی موردنیاز و حجم بالای فضای سبز معابر اصلی شهر، شهرداری امکان سرویس‌دهی به تمام درختان در معابر فرعی و کوچه‌های شهر را نداشته و گاهاً مشاهده می‌شود برخی از این درختان از بیآبی مفرط رنج می‌برند. ازاین‌رو اجرای چنین طرح‌هایی می‌تواند کمک کند به اینکه منابع آبی موردنیاز را در اختیار مردم یا سازمان‌های محیط زیستی قرار دهیم تا با طراحی سازوکارهایی اقدام به آبیاری و نگهداری درختان داخل شهر به‌عنوان منابع اصلی اکسیژن نمایند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد همچنین گفت: با توجه به اینکه همچنان دوره خشک‌سالی از کشور رخت برنبسته است به نظر می‌رسد ضروری است هرآن چه می‌توانیم برای اجرای چنین طرح‌هایی باید انجام دهیم تا در سال‌هایی چون پارسال که به‌طور استثنا از بارش‌های بیشتر از میانگین بهره‌مند شده‌ایم مردم بتوانند با جداسازی آب شرب و آب خاکستری منابع آبی بیشتری برای آبیاری گیاهان ذخیره کند. لذا بهتر است با پرداخت تسهیلات و تأمین مالی از روش‌های مختلف چنین برنامه‌ای سرعت بگیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات