مطالعات تطبیقی و تجربیات سایر کشور در طرح‌های  ...

مطالعات تطبیقی و تجربیات سایر کشور در طرح‌های ...

مطالعات تطبیقی و تجربیات سایر کشور در طرح‌های خدمات شهری مدنظر باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، شهناز رمارم در جلسه امضای تفاهم‌نامه جداسازی آب شرب از آب خاکستری میان شهرداری مشهد، سازمان نظام مهندسی و شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در اجرای چنین طرح‌هایی جای نتایج و تحلیل‌های مطالعات تطبیقی خالی است. به‌هرحال چنین طرح‌هایی در کشورهای مختلف دنیا اجراشده و در حال بهره‌برداری از آن‌ها هستند باید بررسی کنیم تا دریابیم چنین طرح‌هایی در کشورهای دیگر چگونه انجام‌شده است.

وی ادامه داد: اینکه دریابیم این طرح‌ها در نقاط دیگر دنیا به چه شکل انجام‌شده و در مسیر اجرا با چه مشکلاتی مواجه شده و مشکلات و موانع را چگونه برطرف کرده‌اند تا اینکه امروز به‌طور عادی و مستمر و بدون مشکل به جداسازی آب‌شور و خاکستری می‌پردازند می‌تواند کمک بسیاری به ما کمک کند تا از مسیر آزمون‌وخطا میان‌بر بزنیم و درصد موفقیت را بالا ببریم.

به گفته رمارم، اجرای چنین طرحی باید از زوایای مختلف اجتماعی اقتصادی و فرهنگی موردبررسی و مطالعه قرارگرفته پیش‌بینی‌های لازم برای هنگام بروز چالش‌ها و مشکلات انجام شود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: اجرای این طرح برای شهر بسیار مفید و درعین‌حال بسیار لازم بوده و شهرداری مشهد به‌عنوان یک شهرداری پیشرو در اجرای برنامه‌ها و مصوبات شورا به‌ویژه در حوزه‌های جدید، در این موضوع نیز باقدرت واردشده و معاونت خدمات شهری و مدیران این معاونت توانستند باکیفیت مطلوبی طرح را به مرحله اجرا برسانند. از این نظر شهردار و معاونت خدمات شهری سزاوار تقدیر هستند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات