رسیدن به جایگاه واقعی روابط عمومی با الکترونیکی شدن
حرکت به سمت داشتن روابط عمومی الکترونیک در شرکت های آب و برق کشور رساندن دفاتر روابط عمومی را به جایگاه واقعیشان محقق خواهد کرد.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در نشست سراسری مدیران روابط عمومی شرکت های آب و برق کشور که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید با اشاره به جایگاه حساس روابط عمومی جهت ارائه خدمات بهتر و جامع تر به مردم گفت: با توجه به شرایط کنونی که رسانه و اطلاع رسانی نقش بسزایی در تعیین سرنوشت یک سازمان دارد، جایگاه روابط عمومی ها در رسیدن به اهداف سازمان بسیار حساس، پراهمیت و سرنوشت ساز است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، جم افزود: با توجه به اینکه شرکت های تابعه و وابسته وزارت نیرو دارای ماهیت فنی و اجرایی هستند اما متأسفانه شاکله و شرح وظایف دفاتر روابط عمومی صنعت آب و برق کشور اینگونه نیست و بیشتر به بحث های عمومی در شرح وظایف دفاتر اشاره شده که همین امر سبب نرسیدن روابط عمومی ها به جایگاه واقعیشان بین دیگر دفاتر شرکت ها گردیده است . در برحه کنونی روابط عمومی ها باید به سمت فنی و الکترونیکی شدن حرکت کنند که اگر این امر تحقق پیدا کند دیگر بحث هایی از قبیل ادغام در دیگر بخش ها مطرح نخواهد گردید.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی یکی دیگر از آسیب های دفاتر روابط عمومی را نداشتن سند استراتژی و بلند مدت دانست که همین امر نیز باعث گردیده اکثر روابط عمومی ها درگیر کارهای روزمره گردند و نتوانند به اهداف بلند مدت در راستای سیاست های کلان وزارت نیرو دست یابند.
وی همچنین نداشتن بودجه مصوب و مشخص در ابتدای هر سال در اکثر شرکت های تابعه و وابسته وزارت نیرو را یکی از مشکلات فعلی دفاتر روابط عمومی ها برشمرد.
وی بازنگری شرح وظایف و تدوین سند استراتژی روابط عمومی صنعت آب کشور را که در دست تهیه توسط شورای راهبردی روابط عمومی شرکت های آب منطقه ای با محوریت دفتر روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب است را یک اقدام راهبردی برشمرد که ثمرات بسیار خوبی در آینده برای صنعت آب کشور در بر خواهد داشت.
نظرات