طرح شهر همگان در منطقه ۱۱ اجرایی شود

طرح شهر همگان در منطقه ۱۱ اجرایی شود

طرح شهر همگان در منطقه ۱۱ اجرایی شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی در ادامه بازدیدهای هفتگی خود از مناطق، در منطقه ۱۱ شهرداری حضور یافت و با شهردار و جمعی از مدیران این منطقه گفتگو کرد تا در جریان آخرین اقدامات و برخی مسائل و مشکلات آنها در حوزه‌های مختلف قرار گیرد.

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به انتصاب اولین شهردار بانو در دوره شورای پنجم اظهارکرد: بسیار خرسندیم که پس از ۲۵۰ روز تصدی سرپرستی منطقه، حکم صادر شد و از شهردار محترم و همه دستگاه‌های همراه برای تحقق این خواسته، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: اتفاق میمون و مبارک دیگر که برای اولین بار در شهر مشهد شاهد آن هستیم، انتصاب اولین بانو به‌عنوان رئیس یکی از نواحی شهرداری است.

گندمی خاطرنشان کرد: امیدواریم کارنامه عملکردی زنان ما در این سطوح درخشان‌تر شود تا بتوانیم فضای بیشتری را برای انتصاب بانوان در سمت‌های مدیریتی شاهد باشیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، منطقه ۱۱ شهرداری را بافتی جوان دانست که تقریباطبقه متوسط و کارمند و آگاه به حقوق خود در آن سکونت دارد که سرمایه با ارزشی برای مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار و متعددی در این منطقه داریم که یکی از آنها پارک ملت است، گفت: این پارک بیش از نیم قرن قدمت داشته و مسافران و زائران و شهروندان مشهدی خاطرات زیادی از این فضای بانشاط و مفرح دارند.

گندمی خاطرنشان کرد: منطقه ۱۱ مجموعه‌ای است که به لحاظ شهرسازی و ارائه خدمات و دسترسی‌ها و محورها، در قیاس با سایر مناطق شهر، سامان‌ یافته‌تر است و لذا خدماتی که ارائه می‌شوند باید به روز شده و از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از برخی ظرفیت‌های منطقه همچون کال چهل‌بازه، بعنوان ظرفیتی بزرگ برای گذران اوقات فراغت شهروندان فرصت مغتنمی است که حل مسائل آن نیازمند ورود و همراهی مدیران استان است، تصریح کرد: دغدغه ما در این منطقه، ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است؛ شهروندان این منطقه، خوشبختانه اشراف بیشتری به حق و حقوقات خود دارند و خوشحالیم که پرسش‎گر و مطالبه‌گر هستند و این نظارت شهروندان منجر به سلامت بیشتر خواهد شد لذا در ارائه خدمات و پاسخگویی دقت نظر بیشتر شهرداری را می‌طلبد.

گندمی تاکید کرد: کارکنان شهرداری باید در تمام بخش‌ها و مناطق در تعامل و پاسخگویی به مردم، حقوق مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و به حق و حقوقات شهروندان توجه ویژه داشته باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون در حوزه های ورزشی و سلامت زیرساخت‌های خوبی در منطقه ۱۱ شکل گرفته که از جمله آنها میتوان به مجموعه ورزشی امید و زندگی اشاره کرد، گفت: مجموعه ورزشی امامت ٤٩ نیز در حال ساخت بوده که تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید

گندمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از مصوبات شورای شهر مشهد در این دوره، در قالب «شهر همگان» تعریف شده و شامل توجه به نیازهای ۳ گروه خاص شهروندان اعم از کودکان، زنان و سالمندان و معلولین می‌شود؛ این ظرفیت ایجاد شده، مجموعه ورزشی امامت، می‌تواند در قالب اجرای طرح شهرهمگان دیده شود و از این طریق بهره‌مندی زنان و کودکان را از ظرفیت های شهری را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۱ می‌تواند برخی از محورهای شهر همگان را اجرایی کند، گفت: شهردار محترم و مدیر کل حوزه شهردار که مسئولیت شهر همگان را دارد نیز باید به این ویژگی بارز منطقه توجه نمایند و ورود جدی داشته باشند، با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مناسبی که در منطقه وجود دارد و یا در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما، ایجاد ظرفیت‌های شهری و فضاهایی برای بهره‌‌مندی و استفاده زنان، سالمندان و کودکان، اعم از کودکان سالم و معلول و کم‌توان است؛ به همین دلیل تاکید ما اجرایی شدن طرح شهر همگان است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات