تشریح برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق در فارس

شرکت آب منطقه ای فارس، برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق را تشریح کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس اظهار نمود: از حدود 30 سال پیش، اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق نامگذاری شده است و هر ساله شرکت آب منطقه ای فارس به منظور فرهنگ‌سازی در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب  برنامه‌هایی در دست اجرا دارد.

محمد رضا ارجمند گفت: حفظ منابع آب برای نسل های آینده و  هدر دادن آن به معنی محروم کردن نسل‌های بعدی از این مواهب الهی است. فصل گرما تداعی کننده مباحثی همچون کم آبی و صرفه جویی می باشد به همین خاطر باید به اصلاح الگوی مصرف آب بپردازیم.

ارجمند تاکید نمود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و توجه بیشا زا گذشته  مردم به بهداشت فردی، میزان مصرف آب به شدت افزایش یافته است بنابراین توجه جدی همگان به مدیریت مصرف آب و برق  بسیار ضروری تر از گذشته باید باشد.

ارجمند  برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب وبرق را در فارس به شرح زیر بیان کرد:

** یکشنبه 1/4/1399 ـ  مدیریت مصرف آب و برق و خانواده

اهداف :

1 . فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف

2 . افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف

3 . افزایش نقش آموزش در بستر خانواده در فهم مشترک مدیریت مصرف

فعالیت‌ها :

- تقدیر از مشترکان کم‌مصرف خانگی و کشاورزی آب و برق و معرفی به رسانه ها

- دعوت از کودکان، نوجوانان و جوانان در امر ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در قالب برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان در صدا و سیما {و یا برنامه های فرهنگی اجتماعی در جامعه }

- نصب پیام های هشداردهنده و آگاهی بخش در بوستان‌ها، ایستگاه‌های مترو و سایر مراکز رفت و آمد مردم با موضوع صرفه‌جویی در مصرف

**دو شنبه 2/4/1399 – مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه

اهداف: استفاده گسترده‌تر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی به منظور

1 . افزایش آگاهی عمومی و بالابردن سطح دانش مصرف‌کنندگان آب و برق نسبت به محدودیت منابع

2 . تشریح محدودیت‌ها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به منابع آب و برق و ضرورت بسیج همگانی برای بهره‌گیری از فن‌آوری و تجهیزات کاهنده و بهینه‌ساز مصرف

3 . اطلاع  رسانی وضعیت منابع آب و تولید برق و تاثیر مدیریت مصرف بهینه آب و برق در حفظ و نگهداشت منابع برای آیندگان

فعالیت‌ها :

- تقدیر از نقش فعال رسانه ها در آگاه سازی و اطلاع رسانی جامعه در مورد مصرف بهینه آب و برق

- برگزاری نشست خبری مشترک با حضور مدیران عامل شرکت های آبفا، آب منطقه‌ای، برق منطقه‌ای و توزیع برق با رعایت پرتکل های بهداشتی ویروس کرونا

- ارسال عناوین و فعالیت های مربوط به هفته صرفه جویی پیش از آغاز هفته به رسانه ها

- ارسال آمار و  اطلاعات وضعیت منابع آب و برق  به رسانه ها

- انتشار گسترده ابلاغیه مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور  و مدیرعامل توانیر در مورد دستورالعمل مدیریت مصرف در زمان همه گیری کرونا و توصیه های عملی مصرف بهینه برق با هدف استمرار ارائه خدمات تأمین آب و برق مستمر و پایدار به فعالان حوزه سلامت در بیمارستان ها و مراکز درمانی

** سه شنبه 3/4/1399 ـ مدیریت مصرف آب و برق، صنعت، معدن، سازمان‌های عمومی و موسسات خصوصی و شرکت ها

اهداف :

1 . تبیین نقش تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف در توسعه فناوری‌های کاهنده مصارف آب و برق

2 . تشریح ضرورت توسعه صنایع و بهره‌‌برداری از معادن متناسب با ظرفیت‌های منابع آبی و برق کشور

3 . تبیین نقش سازمان‌ها و موسسات در اعمال رویه‌های صحیح مصرف آب و برق در تاسیسات و ساختمان و ...

فعالیت‌ها :

- معرفی تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف آب و انرژی و ارایه محصولات تولیدی آنها

- تقدیر از صنایع، سازمان و موسسات دولتی و غیر دولتی که به طور موثر مصارف آب و انرژی خود را کاهش داده‌اند .

- ارسال اطلاعات مفید و کاربردی درمورد شیوه های بهره وری مناسب در مصرف آب و انرژی به صنایع

- تشریح برنامه های 11 گانه مشارکت صنایع در برنامه های مدیریت بار پیک برق و مشوق های مصوب

**چهار‌شنبه 4/4/1399 ـ مدیریت مصرف آب و برق، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست

اهداف :

1 . تشریح نقش آب و انرژی در امنیت غذایی

2 . تشریح نقش منابع طبیعی در توسعه اقتصادی جوامع و ضرورت حفظ محیط زیست برای بقا و تداوم تمدن بشری

3 . تشریح نقش اجرای طرح های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب و همچنین بازچرخانی آب  در حفظ و ارتقای کیفیت منابع آبی

4 . ارائه گزارشات و آمارهای قابل فهم جامعه با موضوع تاثیر مصرف بهینه برق در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست

5 . ارائه سهم کنونی از دستیابی به منابع غذا ، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست و مسئولیت حفظ سهم آیندگان

فعالیت‌ها :

1 . برپایی ایستگاه های اطلاع رسانی و پخش پیام های هشداردهنده در سطح شهرها و روستاها

2 . برگزاری میزگرد تلویزیونی با حضور مسئولان استان، سازمان حفاظت محیط زیست و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی استان

4 . تشویق مردم از طریق رسانه‌ها برای جلوگیری از آلوده‌کردن حریم رودخانه‌ها و منابع آبی

5 . اطلاع‌رسانی‌در خصوص ضرورت و اهمیت استفاده از شبکه‌ نوین جمع آوری و دفع فاضلاب در حفاظت از محیط زیست و منابع آبی

6 . نصب پیام های حاوی اهمیت و نقش اجرای طرح های فاضلاب در سطح شهرها و روستاها

7 . اطلاع رسانی در استفاده درست و به اندازه از مواد شوینده و ضد عفونی کننده برای جلوگیری از آلودگی منابع آبی

**پنج شنبه 5/4/1399 ـ مدیریت مصرف آب و برق ، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی

اهداف :

1 . تشویق و ترغیب دستگاه‌های خدمات‌رسانی شهری و روستایی به کاهش مصارف آب و برق

2 . تشویق و ترغیب مردم و خیرین برای سرمایه‌گذاری به منظور توسعه و بهبود زیرساخت‌های تولید و انتقال و توزیع آب و برق

3 . جلب مشارکت صنایع و صاحبان منابع مالی در انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه آب و انرژی با اجرای برنامه های فرهنگ سازی

فعالیت‌ها:

1 . برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولین خدمات شهری و روستایی به منظور ترغیب آنان برای کاهش مصارف آب و انرژی و جایگزین کردن پساب در مصارف آب در حوزه خدمات شهری و روستایی

2 . معرفی و تقدیر از خیرین در حوزه آب و انرژی

3 . معرفی طرح‌های اجراشده با مشارکت مردم در رسانه‌ها و یا در قالب بروشور و آگهی تلویزیونی و رادیویی

4 . معرفی تجربیات موفق مشارکت مردم در رسانه‌ها و انتشار همگانی این تجربیات به ویژه در فضای مجازی

**جمعه 6/4/1399ـ مدیریت مصرف آب و برق و آموزه‌های دینی

اهداف :

1 . تبیین اهمیت صحیح مصرف کردن و پرهیز از اسراف از منظر تعالیم دینی

2 . معرفی شیوه‌های صحیح مصرف با اتکا به تعالیم دینی

فعالیت‌های پیشنهادی :

- گنجاندن مفاهیم مرتبط با مصرف بهینه آب و انرژی در برنامه های مذهبی رسانه های جمعی

- آگاهی دهی و اطلاع رسانی درمورد فرهنگ لزوم پرهیز از اسراف در قالب مفاهیم دینی در تبلیغات محیطی

**شنبه 7/4/1399 ـ مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی

اهداف :

1 . تشریح ارزش اقتصادی آب و برق

2 . تشریح نقش و ارزش اقتصادی کاهش مصرف در حفظ منابع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست

3 . لزوم رعایت قانون از سوی همگان و اطلاع‌رسانی در خصوص انواع جرایم و تخلفات در بخش آب و برق

4 . تشریح و تدوین راه کارهای رفع موانع حقوقی و فانونی در اجرای طرح های آب ، فاضلاب ، برق

فعالیت‌ها :

- اطلا‌ع‌رسانی در خصوص قیمت آب، برق و قیمت‌ تمام‌شده آنها  در مقایسه با سایر کشورها

- نصب و انتشار پیام های مرتبط در اماکن عمومی (تبلیغات محیطی)

- برگزاری میزگردهای رسانه‌ای (رادیو، تلویزیون، مطبوعات محلی)

- تهیه و انتشار اینفو گرافی و موشن گرافی در فضای مجازی و فضای عمومی ( نصب بنر حاوی اینفو گرافی در فضاهای شهری)

- اطلاع رسانی مبتنی بر آمار به منظور تاثیر مستقیم رعایت الگوی مصرف در کاهش هزینه خانوار و کاهش قبوض قابل پرداخت

- تشریح نقش مشارکت مردم در پرداخت قبوض به استمرار ارائه خدمات تأمین آب و برق

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات