تشریح برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق در فارس
شرکت آب منطقه ای فارس، برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق را تشریح کرد.مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس اظهار نمود: از حدود 30 سال پیش، اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق نامگذاری شده است و هر ساله شرکت آب منطقه ای فارس به منظور فرهنگسازی در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب برنامههایی در دست اجرا دارد.
محمد رضا ارجمند گفت: حفظ منابع آب برای نسل های آینده و هدر دادن آن به معنی محروم کردن نسلهای بعدی از این مواهب الهی است. فصل گرما تداعی کننده مباحثی همچون کم آبی و صرفه جویی می باشد به همین خاطر باید به اصلاح الگوی مصرف آب بپردازیم.
ارجمند تاکید نمود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و توجه بیشا زا گذشته مردم به بهداشت فردی، میزان مصرف آب به شدت افزایش یافته است بنابراین توجه جدی همگان به مدیریت مصرف آب و برق بسیار ضروری تر از گذشته باید باشد.
ارجمند برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب وبرق را در فارس به شرح زیر بیان کرد:
** یکشنبه 1/4/1399 ـ مدیریت مصرف آب و برق و خانواده
اهداف :
1 . فراهم کردن زمینه مشارکت خانوادهها در مدیریت مصرف
2 . افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف
3 . افزایش نقش آموزش در بستر خانواده در فهم مشترک مدیریت مصرف
فعالیتها :
- تقدیر از مشترکان کممصرف خانگی و کشاورزی آب و برق و معرفی به رسانه ها
- دعوت از کودکان، نوجوانان و جوانان در امر ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در قالب برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان در صدا و سیما {و یا برنامه های فرهنگی اجتماعی در جامعه }
- نصب پیام های هشداردهنده و آگاهی بخش در بوستانها، ایستگاههای مترو و سایر مراکز رفت و آمد مردم با موضوع صرفهجویی در مصرف
**دو شنبه 2/4/1399 – مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه
اهداف: استفاده گستردهتر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکههای اجتماعی به منظور
1 . افزایش آگاهی عمومی و بالابردن سطح دانش مصرفکنندگان آب و برق نسبت به محدودیت منابع
2 . تشریح محدودیتها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به منابع آب و برق و ضرورت بسیج همگانی برای بهرهگیری از فنآوری و تجهیزات کاهنده و بهینهساز مصرف
3 . اطلاع رسانی وضعیت منابع آب و تولید برق و تاثیر مدیریت مصرف بهینه آب و برق در حفظ و نگهداشت منابع برای آیندگان
فعالیتها :
- تقدیر از نقش فعال رسانه ها در آگاه سازی و اطلاع رسانی جامعه در مورد مصرف بهینه آب و برق
- برگزاری نشست خبری مشترک با حضور مدیران عامل شرکت های آبفا، آب منطقهای، برق منطقهای و توزیع برق با رعایت پرتکل های بهداشتی ویروس کرونا
- ارسال عناوین و فعالیت های مربوط به هفته صرفه جویی پیش از آغاز هفته به رسانه ها
- ارسال آمار و اطلاعات وضعیت منابع آب و برق به رسانه ها
- انتشار گسترده ابلاغیه مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور و مدیرعامل توانیر در مورد دستورالعمل مدیریت مصرف در زمان همه گیری کرونا و توصیه های عملی مصرف بهینه برق با هدف استمرار ارائه خدمات تأمین آب و برق مستمر و پایدار به فعالان حوزه سلامت در بیمارستان ها و مراکز درمانی
** سه شنبه 3/4/1399 ـ مدیریت مصرف آب و برق، صنعت، معدن، سازمانهای عمومی و موسسات خصوصی و شرکت ها
اهداف :
1 . تبیین نقش تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف در توسعه فناوریهای کاهنده مصارف آب و برق
2 . تشریح ضرورت توسعه صنایع و بهرهبرداری از معادن متناسب با ظرفیتهای منابع آبی و برق کشور
3 . تبیین نقش سازمانها و موسسات در اعمال رویههای صحیح مصرف آب و برق در تاسیسات و ساختمان و ...
فعالیتها :
- معرفی تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف آب و انرژی و ارایه محصولات تولیدی آنها
- تقدیر از صنایع، سازمان و موسسات دولتی و غیر دولتی که به طور موثر مصارف آب و انرژی خود را کاهش دادهاند .
- ارسال اطلاعات مفید و کاربردی درمورد شیوه های بهره وری مناسب در مصرف آب و انرژی به صنایع
- تشریح برنامه های 11 گانه مشارکت صنایع در برنامه های مدیریت بار پیک برق و مشوق های مصوب
**چهارشنبه 4/4/1399 ـ مدیریت مصرف آب و برق، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست
اهداف :
1 . تشریح نقش آب و انرژی در امنیت غذایی
2 . تشریح نقش منابع طبیعی در توسعه اقتصادی جوامع و ضرورت حفظ محیط زیست برای بقا و تداوم تمدن بشری
3 . تشریح نقش اجرای طرح های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب و همچنین بازچرخانی آب در حفظ و ارتقای کیفیت منابع آبی
4 . ارائه گزارشات و آمارهای قابل فهم جامعه با موضوع تاثیر مصرف بهینه برق در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست
5 . ارائه سهم کنونی از دستیابی به منابع غذا ، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست و مسئولیت حفظ سهم آیندگان
فعالیتها :
1 . برپایی ایستگاه های اطلاع رسانی و پخش پیام های هشداردهنده در سطح شهرها و روستاها
2 . برگزاری میزگرد تلویزیونی با حضور مسئولان استان، سازمان حفاظت محیط زیست و اساتید دانشگاههای علوم پزشکی استان
4 . تشویق مردم از طریق رسانهها برای جلوگیری از آلودهکردن حریم رودخانهها و منابع آبی
5 . اطلاعرسانیدر خصوص ضرورت و اهمیت استفاده از شبکه نوین جمع آوری و دفع فاضلاب در حفاظت از محیط زیست و منابع آبی
6 . نصب پیام های حاوی اهمیت و نقش اجرای طرح های فاضلاب در سطح شهرها و روستاها
7 . اطلاع رسانی در استفاده درست و به اندازه از مواد شوینده و ضد عفونی کننده برای جلوگیری از آلودگی منابع آبی
**پنج شنبه 5/4/1399 ـ مدیریت مصرف آب و برق ، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکتهای مردمی
اهداف :
1 . تشویق و ترغیب دستگاههای خدماترسانی شهری و روستایی به کاهش مصارف آب و برق
2 . تشویق و ترغیب مردم و خیرین برای سرمایهگذاری به منظور توسعه و بهبود زیرساختهای تولید و انتقال و توزیع آب و برق
3 . جلب مشارکت صنایع و صاحبان منابع مالی در انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه آب و انرژی با اجرای برنامه های فرهنگ سازی
فعالیتها:
1 . برگزاری نشستهای مشترک با مسئولین خدمات شهری و روستایی به منظور ترغیب آنان برای کاهش مصارف آب و انرژی و جایگزین کردن پساب در مصارف آب در حوزه خدمات شهری و روستایی
2 . معرفی و تقدیر از خیرین در حوزه آب و انرژی
3 . معرفی طرحهای اجراشده با مشارکت مردم در رسانهها و یا در قالب بروشور و آگهی تلویزیونی و رادیویی
4 . معرفی تجربیات موفق مشارکت مردم در رسانهها و انتشار همگانی این تجربیات به ویژه در فضای مجازی
**جمعه 6/4/1399ـ مدیریت مصرف آب و برق و آموزههای دینی
اهداف :
1 . تبیین اهمیت صحیح مصرف کردن و پرهیز از اسراف از منظر تعالیم دینی
2 . معرفی شیوههای صحیح مصرف با اتکا به تعالیم دینی
فعالیتهای پیشنهادی :
- گنجاندن مفاهیم مرتبط با مصرف بهینه آب و انرژی در برنامه های مذهبی رسانه های جمعی
- آگاهی دهی و اطلاع رسانی درمورد فرهنگ لزوم پرهیز از اسراف در قالب مفاهیم دینی در تبلیغات محیطی
**شنبه 7/4/1399 ـ مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی
اهداف :
1 . تشریح ارزش اقتصادی آب و برق
2 . تشریح نقش و ارزش اقتصادی کاهش مصرف در حفظ منابع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست
3 . لزوم رعایت قانون از سوی همگان و اطلاعرسانی در خصوص انواع جرایم و تخلفات در بخش آب و برق
4 . تشریح و تدوین راه کارهای رفع موانع حقوقی و فانونی در اجرای طرح های آب ، فاضلاب ، برق
فعالیتها :
- اطلاعرسانی در خصوص قیمت آب، برق و قیمت تمامشده آنها در مقایسه با سایر کشورها
- نصب و انتشار پیام های مرتبط در اماکن عمومی (تبلیغات محیطی)
- برگزاری میزگردهای رسانهای (رادیو، تلویزیون، مطبوعات محلی)
- تهیه و انتشار اینفو گرافی و موشن گرافی در فضای مجازی و فضای عمومی ( نصب بنر حاوی اینفو گرافی در فضاهای شهری)
- اطلاع رسانی مبتنی بر آمار به منظور تاثیر مستقیم رعایت الگوی مصرف در کاهش هزینه خانوار و کاهش قبوض قابل پرداخت
- تشریح نقش مشارکت مردم در پرداخت قبوض به استمرار ارائه خدمات تأمین آب و برق
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران
نظرات