صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده با تخفیف 75 درصدی

صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده با تخفیف 75 درصدی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، محمد حسین قبادی معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری مرکز مازندران، طی گفت و گویی با اشاره به صورتجلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان مازندران و سیاست های ابلاغی دولت و اهمیت نوسازی مسکن، گفت: بسته های پیشنهادی تشویقی برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده ناکارامد شهری تعریف شده است.

وی افزود: بر این اساس، در راستای سیاست های مدیریت شهری جهت رفاه حال شهروندان و تصویب شورای اسلامی شهر ساری، تخفیف عوارض به میزان 75 درصد جهت صدور پروانه در بافت های فرسوده در نظر گرفته شده است.

قبادی مساحت بافت های فرسوده شهر ساری را 641 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: در صورت رعایت کلیه مفاد پروانه ، ضوابط شهرسازی و ضوابط بافت اعم از سطح اشغال ، تراکم، طبقه و نمای شهری در هنگام صدور پایان کار کلیه عوارض پرداختی به مالک عودت داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: بافت های تاریخی، بافت های فرسوده، سکونت گاه های غیر رسمی، پهنه روستاهای الحاق شده به شهر و کاربری های ناهمگون در زمره بافت های ناکارآمد شهر ساری محسوب می شوند.

معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری از قرارگرفتن محلات الحاقی جدید به شهرساری در این پروژه خبر داد و گفت: 10 محله در سال های اخیر به شهر ساری ملحق شده که در زمره این بافت ها  قرار گرفته اند و ساکنین این محلات می توانند جهت استعلام از شرایط لازم و دریافت پروانه ساختمانی و نیز استفاده از مزایای بانکی به شهرداری های مناطق سه گانه مراجعه کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات