عملیات نصب لاستیک سد لاستیکی فرح آباد ساری آغاز شد

عملیات نصب لاستیک سد لاستیکی فرح آباد ساری آغاز شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حیدر داوودیان" با اشاره به سابقه این طرح گفت: مطالعه و اجرای این سد از سال91 شروع و تاکنون اجرای فرازبند و نشیب بند، احداث کانال انحراف آب، احداث پل دسترسی، اجرای کامل پرده آب بند، اجرای کامل پلتفرم و حوضچه آرامش انجام شد و با خرید لاستیک و برخی از تجهیزات هیدرومکانیکال و الکتریکال، نصب لاستیک و انتقال آن به محل پروژه عملیات نصب آن را شروع کرده ایم و به موازات آن تکمیل اتاق کنترل و کانال ماهی رود را در برنامه داریم.
معاون طرح وتوسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تشریح مشخصات فنی این سد از جمله حجم مخزن حدود یک میلیون متر مکعبی آن، پیشرفت فیزیکی این پروژه را هم اکنون حدود 75 درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون برای این پروژه حدود 13 میلیارد تومان هزینه شده و برای باقیمانده کار حدود 7 میلیارد دیگر لازم است.
داوودیان اضافه کرد: در تلاش هستیم تا دو ماه آتی کار نصب لاستیک را به اتمام رسانده و سد را برافراشته و امکان آبگیری اولیه سد را در شهریورماه سال جاری فراهم کنیم.
وی در پایان با اشاره به اهداف این سد لاستیکی از جمله بهبود آبیاری 1000 هکتار از اراضی کشاورزی سواحل چپ و راست رودخانه تجن گفت: با بهره برداری از این سد شرایط زیست محیطی در منطقه ارتقا یافته و شاهد رونق و توسعه فضای گردشگری و تفریحی خواهیم بود.
شایان ذکر است در حال حاضر 6 سد لاستیکی توسط آب منطقه‌ای در دست بهره برداری و 2 سد دیگر در دست اجراست.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات