تشریح فعالیت های شهرداری شیراز در دهه کرامت
به گزارش پایگاه طالاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر مرتضی جعفری ضمن گرامیداشت دهه کرامت، میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، بزرگداشت مقام شامخ احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و میلاد سراسر نور امام رضا (ع)، عنوان کرد: شهرداری شیراز بهمنظور توسعهبخشی به فعالیتهای تبلیغی.مذهبی در اعیاد و سوگواریها از ابتدای سال جاری اقدامات خود را افزایش داده است که در این راستا فقط تبلیغات محیطی مناسبت ها بیش از سه برابر سال گذشته انجام شده است.
وی با بیان این مطلب که در مسائل فرهنگی و مذهبی، سازمانها و نهادهای بسیاری در کلانشهرها به عنوان متولیان اصلی فعالیت می کنند، اظهار داشت: مجموعه شهرداری یک دستگاه خدمات رسان است که فعالیت های فرهنگی تنها بخشی از ۳۵۰ وظیفه ایست که بر عهده دارد؛ اما با این وجود به عنوان راس هرم مدیریت شهری سومین حرم اهل بیت (ع) در تمامی برنامه های فرهنگی- مذهبی فعالیت جدی و پیشگامانه دارد.
دکتر جعفری افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا، شکل برنامه های فرهنگی مجموعه شهرداری تغییر یافته و به صورت برگزاری جشنواره های مجازی، ساخت کلیپ و فیلم کوتاه یا در قالب تبلیغات شهری و محیطی انجام می شود؛ در این راستا از ابتدای سال «جشنواره نوروز ۹۹ »، «هفته شیراز»، «جشنواره بهار در بهار» ویژه ماه مبارک رمضان، «جشنواره بهترین مونس» ویژه دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (ع) و روز دختر به صورت مجازی برگزار شده و مورد استقبال بسیار خوب شهروندان نیز واقع شده است. شهرداری شیراز حتی شب های قدر را علی رغم برخی مخالفت ها، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، به صورت خودرویی برگزار کرد که آن هم با اقبال ویژه و چشمگیر شهروندان خوب شیراز مواجه و موجب شد در روزهای سخت قرنطینه، یک خاطره خوش معنوی در حافظه جمعی مردم ماندگار شود.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همدلی را حلقه اصلی زنجیره موفقیت در مدیریت مطلوب شهر دانست و گفت تمامی دستگاه ها و نهادهای شهری اعم از خدمت رسان و اجرایی و عمرانی، باید فارغ از مباحث حاشیه ای، همدل و همراه باشند تا اتفاق های بزرگ و ماندگار برای شهر رقم بخورد. شهرداری نیز با همین رویکرد همواره در کنار دیگر دستگاه های متولی موضوعات خاص، به اجرای برنامه و فعالیت پرداخته است و به حمد الله نتیجه اش نیز ابراز رضایت نماینده معزز ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از نگاه معاونت فرهنگی شهرداری بود که آن را نگاهی مثبت ارزیابی کرده و فعالیتهای این سازمان را منجر به کاهش آسیبهای اجتماعی دانسته اند.
بیشتر ظرفیتهای تبلیغی شهرداری شیراز در دهه کرامت بهکار گرفته شد
رییس اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه این سازمان در دهه کرامت امسال افزون بر تبلیغات شهری، اقدام به ساخت و انتشار کلیپ در فضای مجازی و تلویزیون های شهری کرده است، گفت: در دهه کرامت سال جاری تبلیغات شهری و هم تهیه کلیپها معصومین (ع) بهصورت مجزا و اختصاصی برای هر یک از بزرگواران، حضرت فاطمه معصومه (س)، حضرت شاهچراغ (ع) و نگین شهر شیراز همچنین نیز حضرت امام رضا (ع) صورت گرفته است.
سید علیرضا دیهیمی عنوان کرد: مناطق شهرداری و سازمانهای مختلف این ارگان نیز در اطلاعرسانی و تبلیغات شهری خصوصا دهه کرامت اقدامات مناسبی را صورت دادهاند و بر این اساس بیش از هزار متر مربع بنر و ۱۰۰ سازه تبلیغاتی پهن پیکر و متوسط در سطح شهر مزین به نام اهل بیت (ع) و امامزادگان جلیلالقدر شده است.
به گفته مدیر اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز علاوه بر نصب بنر بر سازه های شهری، تلویزیونهای شهری و لایتباکسهای تبلیغاتی نیز به اعیاد بزرگ دهه کرامت اختصاص داده شد و سبب شد که چهره شهر با جلوه ای معنوی آذین شود.
نظرات