رسيدگی به 75 پرونده تاکسیرانان در کمیته انضباطی در سال گذشته
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: یکی از بخشهای مهم سازمان تاکسیرانی، واحد رسیدگی به شکایات است که بهمنظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان، توسط این سازمان راهاندازی شده و وظیفۀ رسیدگی به انتقادات، پیشنهادات و شکایات شهروندان در مورد نحوه خدماتدهی و عملکرد رانندگان تاکسی را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: بیشتر شکایات رسیده به این واحد در مورد عدم رعایت نرخ مصوب و دریافت کرایه اضافه و برخورد نامناسب راننده با مسافر است که پس از اثبات تخلف، در مرحله اول برخورد به صورت ارشادی بوده و از تاکسیران تعهد عدم تخلف گرفته خواهد شد. در صورت تکرار تخلف برای دومین بار، راننده متخلف جریمه شده و در دفعه سوم، پرونده شخص متخلف به کمیته انضباطی سازمان که نمایندگان استاندار، شهردار، شورای شهر و نماینده تاکسیرانان در آن عضویت دارند، برای تصمیمگیری، برخورد قانونی و صدور حکم ارجاع میشود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: پس از طرح پرونده در کمیته انضباطی و بررسیهای لازم، بر اساس کدهای تخلف، برخوردهای قانونی نظیر جریمه نقدی، توقیف خودرو و لغو پروانه فعالیت صورت میگیرد.
عرشیان بیان کرد: چنانچه شکایت در مورد رعایت نکردن شئونات اسلامی و موارد خاص باشد، مورد طرح شده بعد از بررسی و اثبات، در همان مرحله اول به کمیته انضباطی فرستاده میشود.
وی ادامه داد: رانندگان تاکسی جزو اقشار زحمتکش و پرتلاش و نماد امانتداری در جامعه هستند که از صبح زود تا پاسی از شب برای کسب روزی حلال و خدمترسانی به شهروندان تلاش میکنند. بدیهی است اگر تخلفی از سوی برخی از افراد شاغل در این صنف روی دهد، آن را نباید به تمامی اعضای این خانواده تعمیم داد. علاوه بر این، بحث رفتار و برخورد شایسته و پسندیده، یک ویژگی مثبت انسانی است که همگان ملزم به رعایت آن هستند. بر همین اساس، از شهروندان محترم تقاضا میشود آنان نیز در برخورد با رانندگان تاکسی، اخلاق اسلامی و انسانی را مراعات کنند و حرمت این قشر زحمتکش را منظور دارند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بيان اينكه علاوه بر رسیدگی به شکایت از تاکسیرانان، به موارد تشویقی در این کمیته نیز رسیدگی میشود، افزود: در بسیاری از موارد شهروندان با واحد رسیدگی به شکایات تماس میگیرند و به دلیل برخورد خوب و پسندیده، رعایت نرخ مصوب و نظافت و پاکیزگی خودرو، خواستار تقدیر از تاکسیرانان میشوند که در همین راستا در سال گذشته، از چند تاکسیران و از جمله تاکسیران امانتداری که کیف حاوی زیورآلات یک شهروند، به ارزش پنجاه میلیون تومان را به او بازگرداند تقدیر به عمل آمد.
عرشیان در پايان گفت: شهروندان میتوانند هرگونه شکایات، انتقادات، پیشنهادات و حتی تقدیر و تشکر خود از عملکرد تاکسیرانان را از طريق شماره تلفن 33848 داخلي 110 و يا شماره پيام كوتاه 30007133 و همچنین شماره سامانه ارتباط مردمی سازمان تاکسیرانی (سامت) به شماره 33839 در میان بگذارند و در سریعترین زمان ممکن، نتیجه پیام خود را دریافت كنند.
پایان پیام
لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین
نظرات