ساخت خطریلی تمام ایرانی برای نخستینبار/ سرمایهگذاری اولیه و تکمیلی راهآهن زاهدان-چابهار۷۰۰۰ میلیارد تومان است
وزیر راه و شهرسازی در بخش نخست این برنامه به آخرین تحولات انجامشده در حوزه توسعه شبکه ریلی کشور پرداخت و با اشاره به آغاز ریلگذاری خطآهن استراتژیک زاهدان-چابهار در هفته جاری و نقش پررنگ این خط ریلی پس از بهرهبرداری در توسعه مناطق شرقی کشور و سواحل مکران، گفت: برای توسعه محور شرقی کشور دو بحث کانونی ترانزیت از طریق کریدور شمال-جنوب و توسعه درونزای صنعتی و معدنی در نظر گرفته شده است؛ پروژه راهآهن زاهدان-چابهار یکی از برنامههای زیرساختی است که بندر شهیدبهشتی را بهعنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی متصل میکند. وزیر راه و شهرسازی در ادامه به طراحی بومی و داخلی این خط ریلی نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: تمام طراحی این پروژه توسط مهندسان و متخصصان داخلی انجام شده است و اقلام و متعلقات مورد نیاز نظیر ریل و سوزن نیز از تولیدات داخل کشور است؛ بنابراین میتوان گفت، برای نخستینبار در کشور ...
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات